Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Black Cat
MaxB:
LÅTNAMN: Black Cat
ARTIST/GRUPP: MaxB från Shivas Electronics
GENRE: Rocka-mé-Billy
LÅTLÄNGD: 3.42
KOMPOSITÖR: Fejmus från Shivas Electronics
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE: MaxB - Klemme på trummor (vispar)
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Fejmus "Black Cat" är en snabb livelåt. Både Fejmus och jag har - av en händelse - katter. Gissa vilken färg det är på dessa katter... just det "Black Cat". Ingen av katterna heter dock "Ms Foreel" men det namnet skulle passa perfekt!
http://boom.shivas.se/music/MaxB_FejmusBlackCat_ver12.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_FejmusBlackCat_ver12.mp3
[/mp3]
cykeln:
Från 80-talet! Tycker det mer låter som något från the Monkees katlog - rätt kul!
Bra sång och guraspel. Bra ljud på akkeguran i första anslaget.
Cajónen hörs dock inte så bra i min lyssning - låter ungefär som bongotrummor.
Kan vara basen som brötar på lite för mycket
Kanske också lite för många rytmer som trängs om samma utrymme
Prova flytta isär instrumenten lite mer, ner med vol på bas o mindre dist, upp med cajen
Kon-Trollet:
låter amerikansk ungdoms-serie från femtitalet typ eller GREASE med Travolta :D
kul opretentiöst musicerande !
men sologuran på slutet låter som om du klistrat in nåt från längst in i låddan märkt " oanvända snuttar" :D
Emulator:
i början tyckte jag verkligen inte alls att detta var något att ha, det är lite otajt, murrigt, och sången ligger märkligt flukturerande i volym.
Senare i låten gillar jag den mer och mer -för låten är riktigt skön! Däremot skulle jag vilja ha den i riktigt bra inspelning, nu förtas det lite på någe vis.
testa att klippa upp de individuella tagningarna och flytta allt i takt? det är värt all möda.
Kul låt!
Harmonica mike:
Tjenare.
Kul att du fick ihop lådan och fick in den i en låt.
Lite om mixen,rätt så hög sång.Den förtar mycket av upplevelsen av det övriga liret.Dock bra sjunget..Du måste öppna dörren till solo gitarristen,svårt att höra honom genom väggen..Ja du hajar,upp med volymen.Dra upp lådan ett snäpp också,svårt att höra hur "baskaggen" låter ..
Virveln är snyggt fills lirad.
Lite mix fix trix så har du låten som i en ask,och ett sejar matte sound på virveln - that´s it!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida