Ja då är jag här igen,evighets syndromet

Lyssnat i monitorerna,vid nära lyssning så låter det rätt ok nu.Går jag ifrån en bit så slår baskaggen igenom - specellt under första halvan av låten - sen vänjer man sig.Eller rättare sagt,öronen kämpar hårt för att uppfatta andra frekvenser - och efter en stund så finner dom andra delar att njuta av
Nu har det krupit fram ett piano i vänster öra som jag tycker om.Kan man få en gnutta till av det så höjer det låten.Men sänk baskaggen först,det kan räcka med det för att ge lite mer plats åt pianot och andra diffusa delar.
Egentligen förstår jag inte hur du tänker när det gäller baskaggen..Tänker du disco eller nån sorts dansvänlig rytm hållare så är det feltänk med tanke på låtens övriga rytm och alldeles lysande instrumentala/sång insatser.Kanske har du kass lyssning som inte genererar effekten av baskaggens "härjande" i botten frekvenserna.Det kan vara den troliga förklaringen,men jag vet inte som sagt.
Trist om du sabbar ljudbilden i låten för att du vill ha nån sorts rymd/dans/raket effekt från baskaggen.Jag kan förstå att du vill ha ett maffigt tryck från botten,det är en skön feeling när man drar på i stereon.Men nånstans måste man dra gränsen,f-n vad jag gnäller

Åsa jämnare i volym nu - nice!
Wernis bra också,hör att du höjt honom en aning.Inte mer bara..
IKEN då:Jo men nu tycker jag mig höra ett riktigt nice baslir,men baskaggen sabbar fortfarande för honom.
Får du ned baskaggen i styrka så lovar jag att inte gnälla nåt mer.Kanske..Det kryper fram nya frekvenser i mixen som behöver justeras.Du hade dolt mycket med en massiv låg frekvent mur.Ser man baskaggen som enskilt instrument så dominerar den fortfarande låten.Minns vad jag sa om baskaggen,kännas men inte höras..
Det var allt från den gnälliga norrlands juryn för denna gång

Mvh
Micael