Forum > Färdiga produktioner

Eko/Iken/Åsa/Wernborg/Perre - Futurized To Zero

<< < (2/16) > >>

Åsa:

--- Citat från: IKEN skrivet 01.02.2009, 21:38:44 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 01.02.2009, 21:24:19 ---Vilket gäng! Häftigt, det gungar på bra. Mysigt med tyngden i basen.
Härligt projekt hoho gitarren som svarar Åsa och Åsa som svarar som Sally Oldfield.
Och allt paketerat av er på KR! Kul!!!!!   :rolleyes:

--- Slut citat ---
Har varit skoj att få vara med om detta,idel ädel KR-Adel....... :lol:
Mej undantagen då,jag är mest förkyld..... :)

--- Slut citat ---

Japp, skitkul att delta i detta, remix av en låt från -82!
Tack för fina kommentarer såhär långt! Jag har väl mina funderingar angående reverbet på sången men det diskuterar vi i kulisserna hehe  :D

Emulator:
Ja jäklar vilken kul låt!

tycker det låter mestadels bra. Slutet tonas ut för snabbt dock, hade dessutom hellre sett nåt roligare slut än fade. Men det är bara tycke och smak!

Har ni diskussioner om reverb? Den vill jag vara med på lite tror jag, jag tycker det ligger som en blöt filt över hela produktionen på något sätt, skulle vilja ha det lite klarare, och åsa hörs riktigt dåligt ibland.

För att verkligen göra denna till perfekt så skulle ni ha åsa en aning starkare, kanske torrare, och desutom backa upp henne med lite körsång. Då vore det kalas.
Kul med åsas snack också :D ligger kanske lite högt i ljudbilden? Coolt iallafall, och bra sång i övrigt också!

Förutom mixningssynpunkterna: klockrent!  kul gäng också :D

Clemens:
Den här va cool!...Tycker Åsa låter lite som "Blondie" inte bara röstmässigt men även melodimässigt...gillar denna..frisk fläkt från 80-talet :)

oceanmusic:
Gillar detta! :) Schysst "retro", detta tveksamma ord. Mycket småbus och kul lir.  :)

Däremot har jag lite svårare för mixen och synken bitvis. Tycker inte att mixen gör låten rättvisa och osynken blir störande efter ett tag.

Harmonica mike:
Kul projekt ni totat ihop.

Men mixen?

Basen har uppenbara problem i botten.Nu sitter jag med lurarna och hade jag kört detta i mina monitorer så hade jag blåst konerna genom väggen.Mycket som grötar där..Tycker mig höra att det är rätt schysst lirat,men dom där Rickenbackarna har väl ett sånt där grötigt ljud som inte går att få till  :P :D
Har ni/du reverberat basen..? Aj aj aj aj..Nånting i bas registret låter bedrövligt tyvärr.
Guran överlag låg,trummorna har ni stoppat ner i källaren och glömt att koppla in i PA:t..UPP MED VOLYMEN!!

Åsa ligger bra i volym,men det är väldigt ojämt i styrka.Har du lekt med kompressorer på mastern kanske?
Det kan förklara en del av problemet i mixen..Det finns en hel del att göra i denna tycker jag,men bara mixmässigt - resten sitter tror jag när du fått ordning på botten frekvenserna och nivåerna.
Några dragningar i takten tycker jag mig höra,men det kan jag leva med,men inte BAS FREKVENS OMRÅDET - FIXA!

Annars är det ett/en kul arr/låt med lite ovanlig vinkling,och sånt gillas.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion