Forum > Färdiga produktioner

Eko/Iken/Åsa/Wernborg/Perre - Futurized To Zero

<< < (3/16) > >>

orjankarlsson:
Ball låt - mycket kul grejor som händer. Men sången skulle behöva en fin kompressor och möjligtvis automatiseras på sina ställen. Sångljudet är annars rätt ok, det låter lite retro sådär. Men virveln är riktigt långt bak i mixen och det murrar väldeliga. Känns som det skulle mixas till lite det här. Mycket ball låt!

:wub:

IKEN:

--- Citat från: orjankarlsson skrivet 02.02.2009, 10:42:02 ---Ball låt - mycket kul grejor som händer. Men sången skulle behöva en fin kompressor och möjligtvis automatiseras på sina ställen. Sångljudet är annars rätt ok, det låter lite retro sådär. Men virveln är riktigt långt bak i mixen och det murrar väldeliga. Känns som det skulle mixas till lite det här. Mycket ball låt!

:wub:

--- Slut citat ---

Ang.mixen,på de 2 spår jag fick när det blev dags för bas så lät baskaggen mycket och tungt,den säger boom,istället ett mer distingt ljud.
Mycket av det lite dova och murriga ligger nog där........
Basen då,ingen eq från min sida,bara 2 spår med de vanliga effekter som jag alltid har,hopmixade till mono och komprimerade,det är otight på några ställen,min sambo fattar inte vad en stängd dörr betyder.........Speciellt inte när jag spelar in... ;)

I övrigt tackar för lyssning och kommentarer,Eko skall mixa om detta har han sagt. :)

Mats Alw:
En ganska intetsägande låt som är lite taffligt proddad och arrad. Ljudet är murrigt och odistinkt, trummorna står i rummet bredvid och basen är så otydligt brummande att det stör. Annars - sången låter fint men helheten är inte särskilt lyckad. Får man föreslå en ny mixning där framförallt rytmsektionen får lite mer omsorg. Låten som sådan, själva melodin, låter riktigt fint, så en remix skulle kunna vara det som saknas! MMA / Mats

badlands:
Liten god sak här.... Dels ett piano som är så läckert så läckert.....
Basen dunkar på som den ska (en Rickenbacker !!) och sen Åsas fenomenala röst på detta !
Helt underbart.

Genom att mixa och trixa kan man säkert få den att låta annorlunda men jag tycker den är bra som den är. Allt behöver inte vara perfekt utan det måste finnas lite verklighet bakom ljudbilder likaså.....

Fortsätt på detta, kanoners !!

equality:
Kul låt! Bra sång och instrumentalinsatser men mixen som sagt... Låter ju som alla är tre meter från micken. Låten, jag och allan andra kräver re-mix!  :angry: :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion