Kontrollrummet

Album-spellista?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag rör mej inte så mycket här i k-rummet - blir mest att jag fastnar på första sidan och demoavdelningar.
Det var ett tag sen jag var in på "min" sida där man gör inställningar.
Där finns ju en alldeles utmärkt spelare som innehåller varje medlems låtar samlat på ett ställe - det var ju en sån jag önskade för ... tja så länge sen. Man får en bättre bild av produktionen än när man lyssnar på enstaka låtar i demoforumet vid skilda tillfällen. Jättebra!
Igår tillbringade jag en hel del tid på Rattlesnakes sida och lyssnade på flera av hans låtar på raken.
(inom parantes - va ruggigt bra dom är !!)

Nåväl till frågan
Jag undrar om det skulle vara möjligt att utveckla denna funktion till en möjlighet för en medlem att själv sammanställa låtar till samlingar av låtar, spellistor som blir en slags "album". Till varje samling skulle man kunna bifoga ett "omslag" och lite beskrivning av albumet/samlingen.

Är det möjligt? Är det något att ha?
« Senast ändrad: 01.02.2009, 12:31:44 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Vore väl fint? jag tror nog det går också...så kan man ha "släpp" av skivor :D Eller, om du gör en skiva, så kan man lixom ha som en blogg kring den eller något. Alla får vara med och tycka om låtordning etc?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vore väl fint? jag tror nog det går också...så kan man ha "släpp" av skivor :D Eller, om du gör en skiva, så kan man lixom ha som en blogg kring den eller något. Alla får vara med och tycka om låtordning etc?
Precix så!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad tsmalmbe

det är väl möjligt, ja. Men jag behöver lite mera kött kring benen. Skall det ligga inom ramen för KR, skall det basera sig på uppladdade filer eller filer från nätet? Hur skiljer det sig från myspace? Elaborera gärna, för eftersom all uteckling ändå är arbetsgryg vill jag inte direkt göra något cykeln-specifikt som ingen annan tycker är intressant :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
tsmalmbe, du ska självklart inte lägga ner möda och tid på något bara jag tycker är intressant!  :) Dessutom blir det ju inte intressant om inte flera skulle använda sig av funktionen. Om idén konkretiseras mer så skulle man väl kunna göra en gallup för att utröna intresset.

Min tanke är att det ska ligga inom KR och de låtar man laddat upp här. Att gå vidare med dessa och se om man kan göra samlingar av låtar som på något sätt hänger ihop, har en röd tråd, ett tema osv. Att pröva låtordningar och få synpunkter på det och ex. om låtarna hänger ihop ljudmässigt, textmässigt, produtionsmässigt mm
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det fanns ju en tråd om detta förut, "bättre och livligare forum".

Då gick tankarna till serverutrymme, och att man kunde göra en personlig sida på KR. Lite kanske som myspace japp, fast mer inriktat "av musiker, för musiker" eller något.

Man presenterar sig själv, sina projekt, har nån slags skivblogg eller vad det nu kan vara.

Låtom oss elaborera kring ämnet:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol