Som svar till tsmalmbe, det går att göra en automatisk redirect, det finns redan på ett par sidor på wikin. Man skriver:
#REDIRECT [[Titeln på den rätta artikeln]]
och inget mer. Se exempel på artikeln
8 som automatiskt skickar vidare till "8-karakteristik". Man kan också enkelt flytta en artikel ("move"), vilket egentligen döper om den, och automatiskt lämnar en sån hänvisning på det gamla namnet så tidigare länkar inte bryts.
För övrigt vidhåller jag min tidigare uppfattning om att bestämma hur man ska utforma saker etc: det gör till väldigt stor del sig själv på en wiki. Det som är svårt är att få folk att skriva öht, sen precis hur det ska formateras och presenteras är småpotatis som kan ordnas vart efter. Så länge informationen finns där är det rätt lätt att strukturera om den om man hittar bättre sätt. Dessutom behöver man inte vara hitler över att få allt enhetligt. Jag spenderade en del tid igår på att t ex göra om saker som var skrivna i listform till faktiska listor, lägga in rubriker, länkar, fetstil osv där det behövdes.
Däremot är det väl bra om man försöker kolla om det man skriver redan står nån annanstans i nån annan artikel, onödigt att lägga massa möda på att skriva nåt som redan finns. Men det behöver inte heller vara nåt stort problem om man inte väljer att se det så, typ.
Vad gäller rubriker så använder iaf jag == för huvudrubrikerna på sidan, sen === för under rubriker (och ==== osv för ännu mindre). Men återigen - det spelar ingen roll, alla kan göra som de vill. Så länge man fattar hur de olika delarna i varje enskild artikel hänger ihop så räcker det, tycker jag.