Ja, detta låter ju riktigt bra. Tycker instrumenteringen låter retro på ett rätt bra sätt. Påminner om Foreigner, Growing Up the Hard Way på nåt sätt.
SYntarna (solosynthar) låter lite trist. hade varit snyggt med en fräschare mer krispig synth på något sätt.
Trummor ligger bra, både spelmässigt och sound. Basen tycker jag är oerhört trevlig, precis så att "diskantdelen" av basljudet hamrar igenom ljudväggen då och då, riktigt smakfullt.
Nu hör jag solosynthen igen. "svarslingan" efter "between the devil and the deep blue sea", innan breaket. Den låter för mycket "preset 07, casio 4563 Superzynth GX Turbo". Lite stressigt. Testa med lite DX7-aktiga chimes/bells eller något där? Mindre prog kanske, men bra mycket snyggare. (Tycker jag då).
Sången låter lite som Åsa säger: torr och dov. Gröpa ur lite mid, eller höja runt 3500-400 Hz kanske. Ett aningens längre reverb med HF cut brukar kunna lyfta lite? Sen en vintage warmer /tapesimulator på rösten för att smådista och skita ner den.
Sångmässigt funkar det överlag riktigt bra, förutom någon suring här och var. Sen skulle jag önska att sångaren kunde variera sitt uttryck lite mer, nu är det ungefär samma hela tiden. Mer dynamik önskas. Det är inte på något sätt dåligt, men lite till spets kunde ni tvinga fram

Summa summarum är det dock ruskigt bra gjort, lite pill på sång, och den där hysteriska leaden, som i mitt tycke förstör mer än den tillför.
tack för mig!