Forum > Färdiga produktioner

Wonderland - "Devil And The Deep Blue Sea"

<< < (3/4) > >>

orjankarlsson:
Japp, sången låter inte så bra som den skulle kunna. Gillar inte syntpadsen på versen, låter lite billigt. :-)

Sången sitter inte i mixen, den hör inte hemma riktigt - det är det största problemet....varför inte dra på med lite äckelreverb och eq:a upp den lite ala 80-tal när ni har så mycket av dom attributen.

Annars mycket plus för engagemang och intensitet, inte min genre riktigt.

oceanmusic:
Kan hålla med om mycket som skrivits, så mixen säger jag inte så mycket om. ;)

Jag tycker låten är kalas, väldigt retro och det är väl det som gör att jag tom tokgillar den! :D
Snygg blandning av synt/gitarrer väldigt mycket 80 tal, Emulator var redan på Foreigner och det tycker jag är en bra referens. :) Längden tycker jag också om, det blir inte rumphugget utan kan klinga av snyggt.

Slutet är perfekt! :)

wonderboy:
Tack för all hjälpsam respons! Jätteviktigt och användbart för mig!

Jag har PM:at några av dem som svarat då jag har problem med att många upplever saker som "retro" och/eller "80-tal". Jag kastar nu ut frågan till alla: Vad är det som leder till denna uppfattning? Är det musikstilen? Låten? Arret? Ljud på enskilda instrument? Soundet? Något annat? En kombination av två eller flera av ovanstående?

Anledningen till frågan är att jag inte själv var så förtjust i 80-talet och att jag hade hoppats på ett något modernare sound. Du som har tips på vad jag kan göra - tipsa! Ett tips jag redan fått är att byta ut ljuden på syntharna, i så fall till vad? Jag vill inte att det skall börja låta 70-tal.

Eddi:
80-tal men jovisst är det det. Kan du säga något nutida band som kör med samma synthmattor och samma dominerande distade gura och för all del sådana harmonisvängningar som du har med i denna. Jag gillar ju allt retro så mig stör det inte alls - om du vill låta ny så lyssna in Pinks senaste  :D Eller mer närstående Linkin Park dom har ett helt annat upplägg och instrumentval om man så säger.
Eko

wonderboy:

--- Citat från: Eko skrivet 31.01.2009, 13:54:45 ---80-tal men jovisst är det det. Kan du säga något nutida band som kör med samma synthmattor och samma dominerande distade gura och för all del sådana harmonisvängningar som du har med i denna. Jag gillar ju allt retro så mig stör det inte alls - om du vill låta ny så lyssna in Pinks senaste  :D Eller mer närstående Linkin Park dom har ett helt annat upplägg och instrumentval om man så säger.
Eko

--- Slut citat ---

Ok! Själv lyssnade jag mycket på Rammstein, Soilwork, Porcupine Tree, Kate Bush och Killing Joke när jag jobbade med denna mix. Jag uppfattar det som att de båda förstnämnda har ganska mycket gura i sin ljudbild. Eftersom jag valde att dra ner min lite i jämförelse, tyckte jag det var naturligt att syntharna då blev lite mer framträdande. Pink kör jag en del med ett coverband jag hoppar in i då och då. Det jag hört av Linkin Park har låtit väldigt "maskinellt". Jag har dock ingen stor erfarenhet av dem, skall lyssna in mig!

Tack för tipsen!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion