Kontrollrummet

IDE diskar, satans verk?

gäst · 37 · 9205

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KillwithSkill

  • Gäst
 :angry:

Urk jag spyr, måste skriva av mig! Lite kort förklarat:
Köpte en PC för ca 4 årsen, en P4, 3Ghz, 1Gb Ram, 2 st M-Audio Delta 1010 lt ett värstingkit då! Skulle ha den till en skivinspelning. Sedan den dagen så har mina IDE diskar kraschat på det ena eller det andra sättet. Tills för 2 årsen när jag sadlade om till mac och kört på med musiken på den. Men jag har haft kvar PC'n som lek å speldator typ. Kört med 2 HD, tankat en del skit. Spelat en del och har den som surfburk. Men likt förbannat så jävlas diskarna. Det kan dyka upp en lite gul varningsskylt nere vid klockan som säger att det inte gick att läsa eller skriva eller spara på disken. Och nån gång har man hört hur nålen får fnatt och drar ett trumsolo. Ibland den klassiska blue screen of death har hoppat upp. Och det slutar med att den inte fungerar. har skruvat isäg hårddisken och sett en repa över skivan. Alltså har nålen skrapat i. Och så här har det varit nu på hela SEX stycken som har gått i väggen. OAVSETT märke/fabrikat! Jag har tagit för vana att ta backup på det mesta innan det ger sig.
Och då igår, då när klockan precis gått över till Fredagen den 13e så hör jag ett svagt pip, runt 15 kHz. Jag trodde det var fläkten till grafikkortet som lät. Tänkte, bäst att jag kollar. Men ingenting. Känner på diskarna, lagomt varma. Och när jag minst är med på det, så dör program/systemdisken... IGEN!!! :D Det är fan löjligt. Och den här gången så hade jag inte gjort backup. Iofs så har egentligen inget viktigt försvunnit. Inte mer än en tidsrapport som jag måste avlägga. Har det mesta i huvet. Men alla filer jag delat med polarna över msn är borta. Även en del småviktiga dokument.

Men då är ju frågan. Är IDE sämre kvalité än Sata? Det sitter 2 st Sata i macen och en extern sata. INGEN av dessa har nånsin jävlats under mina 2 år. Men till min PC.. UJUJUJU!!!! :blink:
Ska tillägga att PC'n är välvårdad, fri från damm och aldrig nånsin blir den varm.

Nu sitter jag vid macen och funderar om jag ska lägga mer dållars på hårddisk. Har lust att slänga skiten!
Nästa hårddisk blir från Lidl eller nåt :D skiter i vilket vad det är för piss till hårddisk. Haft allt å alla märken och det kraschar efter ett halvår/år. Sen är det ju inte så dyrt med dom. 5-8 hundra så..
Men det som är fanimej jobbigast är nyinstallationen, uppdatera till sp2, alla program, inställningar mm mm.

Jag har nog satan i burken med nåt nazistverktyg! :D
« Senast ändrad: 14.04.2007, 01:55:16 by KillwithSkill »


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
jag har en IDE-disk som har tjänat mig väl i 4år snart, aldrig haft nåt strul med den. men själva kvalitén borde det ju inte vara nån stor skllnad på sata och ide. (?)
Hälsa sa Hellsa


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Låter nästan som om du har kört med IBM/Hitachi Deathstar-diskar...
Jag har kört i väldigt många år med enbart Seagate-diskar och har aldrig haft en riktig hårdvarukrasch på någon av dem. Det är nog sällan jag har en disk i tjänst mindre än 3-4 år innan den får doneras till någon vän som behöver lite extra utrymme...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad krull

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
IDE och SATA-hd:ar är väl samma hårddiskar men med olika interface? Jag har iaf bara kört IDE hittils i alla år och aldrig haft en riktigt diskcrash (förutom en, men det var på en dator jag köpt beg, den disken for bara nåt dygn efter jag startat upp skiten... troligtvis lite hård behandling vid frakten)...

Kom ihåg, du ska aldrig någonsin öppna på en hårddisk... Då försvinner allt vad garanti heter, dessutom är det väldigt stor risk att skiten far just efter du öppnat för att det kommit in skit dit.
ÖPPNA ENDAST HÅRDDISKAR NI SKA SKROTA!

/fredde


KillwithSkill

  • Gäst
IDE och SATA-hd:ar är väl samma hårddiskar men med olika interface? Jag har iaf bara kört IDE hittils i alla år och aldrig haft en riktigt diskcrash (förutom en, men det var på en dator jag köpt beg, den disken for bara nåt dygn efter jag startat upp skiten... troligtvis lite hård behandling vid frakten)...

Kom ihåg, du ska aldrig någonsin öppna på en hårddisk... Då försvinner allt vad garanti heter, dessutom är det väldigt stor risk att skiten far just efter du öppnat för att det kommit in skit dit.
ÖPPNA ENDAST HÅRDDISKAR NI SKA SKROTA!

/fredde

Jo det vet jag, men disken var redan kraschad, så jag öppnade den för att se om man kunde hitta nåt. Och det gjorde jag. En stor repa som gick tvärs över. Nålen hade skrapat emot. Precis som man flyttar en pickup över en LP-skiva. Annars så brukar jag slänga dom direkt. Orkar aldrig tjaffsa om garantin. Behåller aldrig kvitton eller slarvar bort dom. Köper hellre en ny på en gång. Helst en liten disk så blir aldrig förlusten så stor. Finns ju 750 Gb's IDE. Fatta med min otur med skiten om jag hade en sån disk full å den kraschar? Kul! :blink:
Nej hit med ett gäng 40Gbitare för 129,90:-/st. 5 Hekto köttfärs på köpet.
« Senast ändrad: 14.04.2007, 05:02:50 by KillwithSkill »


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
IDE diskar, satans verk?
så är det faktiskt, det är därför jag tänker lansera IDF diskar nu i slutet av april.. sugen någon!?
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
härligt IDF! jag skulle vilja beställa: 4 kg blandade IDF-diskar, gärna 5 1/3 tums samt  2*Pi /3 tums.

För övrig skulle jag vilja ha 30 HE rackprylar, gärna snygga. typ lite eventides, emusampler...nån obie-rack. lite patchbay o annat krams.



Funkar Rohododendronlöv som betalning?  :unsure:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
härligt IDF! jag skulle vilja beställa: 4 kg blandade IDF-diskar, gärna 5 1/3 tums samt  2*Pi /3 tums.

För övrig skulle jag vilja ha 30 HE rackprylar, gärna snygga. typ lite eventides, emusampler...nån obie-rack. lite patchbay o annat krams.



Funkar Rohododendronlöv som betalning?  :unsure:
hmmm.. en miljard blir det tack!! dollar
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


KillwithSkill

  • Gäst
Tog ur den nu. Det är en jättestadig-världens-bästa-disk 80GB Westen Digital, modell WD800 Caviar. Product of Thailand. Tillverkningsdatum 2003-04-17. Snudd på 4 år då. Förmodligen så har den här varit en audiodisk i min pc.
Vad fan ska man köpa för disk nu då? Har testat allt skit utom Samsung. Fast egentligen så skiter jag i vad det är för märke. Eftersom jag har den turen att skiten raserar då och då så gör det ingen nytta om det står Lidl hammarplast på den eller super-duper-junajted-states-of-nasa-yber-is-tha-shite-@-affordable-price-1-biljon-dållars!
En apdyr IDF kanske kan va nåt?


Utloggad Schecter

Jag har aldrig haft strul med min disk..  :blink:

IDF är ju en bokstav bättre så jag slår till oxå.  :lol:
www.grahnsmusik.com


Utloggad Nexustwins

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
  • Fl-nerd
    • Visa profil
    • Nexustiwns.com
Har bara haft problem med 1 av mina diskar. Om man bortser frånalla de diskar jag ahr tiggt åt mig från kompisar. Den som jag ahr haft problem med är den nyaste. En 80 gigagre, 4 gånger har den fösvunnit från vissa platesr i datorn men på vissa plateser visas den som ofortmaterad. Den går heller inte att fomatera hemma hos mig, men när jag skickar in den till supprten. Gör de en scan & allt funakr fint! Förstår mig inte på IDE diskar riktigt. Kan vara måndags exemplar du ahr fått, elelr så klöper du det alldra billigaste! Ge heldre lite mer, så får du en disk som fungerar i längden!

//Nexustwins


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Citera
IDE diskar, satans verk?
så är det faktiskt, det är därför jag tänker lansera IDF diskar nu i slutet av april.. sugen någon!?
skulle kunna sajna mig på ett par ;)
läste.... idf-diskar satas verk ......i tråden hoppade in o tänkte se lite kola bilder från köket...
..jag gillar sata med har inte fuckat enenda disk på 5 år p-p-t-t
att leva är att dö


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Tog ur den nu. Det är en jättestadig-världens-bästa-disk 80GB Westen Digital, modell WD800 Caviar. Product of Thailand. Tillverkningsdatum 2003-04-17. Snudd på 4 år då. Förmodligen så har den här varit en audiodisk i min pc.
Vad fan ska man köpa för disk nu då? Har testat allt skit utom Samsung. Fast egentligen så skiter jag i vad det är för märke. Eftersom jag har den turen att skiten raserar då och då så gör det ingen nytta om det står Lidl hammarplast på den eller super-duper-junajted-states-of-nasa-yber-is-tha-shite-@-affordable-price-1-biljon-dållars!
En apdyr IDF kanske kan va nåt?


verkar som du har en förbannelse över dig
skulle rekomendera exorsism light version 6.601.
o en gladare inställning till karma  :D
att leva är att dö


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Citera
IDE diskar, satans verk?
så är det faktiskt, det är därför jag tänker lansera IDF diskar nu i slutet av april.. sugen någon!?
skulle kunna sajna mig på ett par ;)
läste.... idf-diskar satas verk ......i tråden hoppade in o tänkte se lite kola bilder från köket...
..jag gillar sata med har inte fuckat enenda disk på 5 år p-p-t-t

:lol: :lol:
du får ett gäng!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Hellhoff

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
OT: Jag blev rätt orolig när jag läste ett trådnamn som i mina ögon var "IDF diskar, satans verk" och förväntade mig ett gäng bilder från när idf's fruga lyckats övertyga honom att handdiska något. Tack och lov att jag läste fel. :lol:
« Senast ändrad: 14.04.2007, 20:07:50 by Hellhoff »


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens

bakar, men ändå!! och vi bor lite på sniskan!! därför bilden ser lite avig ut!!


sorry för fortsatt OT..  :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Burnin Sven

  • Gäst
Måste vara en sanslös jävla otur har aldrig haft nån disk som spårat ur inte vad jag minns i alla fall. Köpte väl min första PC runt 94 och började mecka så smått med musik på dator några år efter det. Då var det 230 mhz (pröjsade fan 11 000 spänn för den eller nåt) och det stånka och stöna kort sagt funka pisskasst. Den är numera min surfdator och nu är jag på min 5:e musikdator tror jag och inga HD olyckor än. Har ingen aning om vad det är för fabrikat på dom som jag haft under åren det har suttit nåt skit i och så har jag kört på det eller så har jag flyttat över nåt jag har haft när jag har byggt ny dator. Fan va tråkigt när det blir sådana där sanslöst osannolika jävelskaper man lider med dig.
Göran


Utloggad lavrell

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 113
  • Hallå hela pressen
    • Visa profil
haha! Jag läste rubriken som "IDF diskar, satans verk?"  :D

Är det så sällan han diskar va min första tanke  :lol:
"www.hallahelapressen.se"

- Mitt schlagercoverband -


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
haha! Jag läste rubriken som "IDF diskar, satans verk?"  :D

Är det så sällan han diskar va min första tanke  :lol:

haha  :lol:  :lol:
Hälsa sa Hellsa


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
haha! Jag läste rubriken som "IDF diskar, satans verk?"  :D

Är det så sällan han diskar va min första tanke  :lol:
Hehe jag med  :D
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad Vallhagen

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 845
  • fan fan
    • Visa profil
    • Primitiv hemsida. Min musik här!
haha! Jag läste rubriken som "IDF diskar, satans verk?"  :D

Är det så sällan han diskar va min första tanke  :lol:
Hehe jag med  :D

Galet... jag såg trådtiteln och klickade in bara för att skriva samma kommentar :lol:

En skäggig jävel och hans diskborste liksom  :P
Nu på myspace! http://www.myspace.com/vallhagen
Å hej, Jag o Dede på myspace! http://www.myspace.com/splitteralternative
...och Hellvalla Burn! http://www.hellvallaburn.com/
Yeah!


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
haha! Jag läste rubriken som "IDF diskar, satans verk?"  :D

Är det så sällan han diskar va min första tanke  :lol:
Hehe jag med  :D

Galet... jag såg trådtiteln och klickade in bara för att skriva samma kommentar :lol:

En skäggig jävel och hans diskborste liksom  :P
jag refererar till bilden ovan!!  :rolleyes:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad lavrell

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 113
  • Hallå hela pressen
    • Visa profil
Haha! Va skönt att jag slipper känna mig helt dum i huvudet ensam :D

Btw, när ska kontrollrummet ha sin första IRL för sthlm? Det skulle ju passa mig jättebra eftersom jag kommer hem från Åre i Maj och eftersom jag missade varenda IRL på studioforumet så vore det ju skönt att ta igen det på en KR IRL :D
"www.hallahelapressen.se"

- Mitt schlagercoverband -


Utloggad lavrell

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 113
  • Hallå hela pressen
    • Visa profil
haha! Jag läste rubriken som "IDF diskar, satans verk?"  :D

Är det så sällan han diskar va min första tanke  :lol:
Hehe jag med  :D

Galet... jag såg trådtiteln och klickade in bara för att skriva samma kommentar :lol:

En skäggig jävel och hans diskborste liksom  :P
jag refererar till bilden ovan!!  :rolleyes:

Men vaffan där BAKAR ju du.

En bild med DISK!!! måtte vi ju få också :lol:
"www.hallahelapressen.se"

- Mitt schlagercoverband -


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
ill do it in the disk..mix.. eller? :lol: :lol:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Back on topic.

Kan det vara så att det är något annat i datorn som gör att diskarna strular?
Eftersom du bytt så många diskar, men haft dem i samma dator?


Utloggad tsmalmbe

Jag bytte ut några kablar och det kurerade ett diskproblem jag hade. Det gällde SATA-skivor, men det kvittar ju i sammanhanget. Det finns bara 3 komponenter: disken, kabeln och kontrollern.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
Ja, om vi nu ska lämna diskborstar och pizzabageri så... ;-)

Visst, det kan mycket väl bara vara en väldans otur med många hårddiskkrascher. Men om man nu ska titta på möjliga orsaker förutom slumpens skördar:

1. Fabrikat. Har redan berörts i o f sig. Hitachi "Deathstar" är ju ett känt fenomen annars. Jag har skickat mera "Deathstar" i sophinken än alla andra fabrikat tillsammans (de kan mycket väl (= borde) ha lärt sig av läxan när de medvetet krängde undermåliga hårddiskar för några år sedan, men jag tar inte risken). Seagate, Maxtor och Western Digital rekommenderas (dock ej Raptor till musikdator, låter mera än många andra). Men alla fabrikat har måndagsexemplar.

2. Temperatur. Varje grads temperaturhöjning ökar faktiskt risken för att komponenter/hårddiskar ska dö i förtid. Bra kylning förebygger, inte så tätt mellan hårddiskarna, sladdar och annat ur vägen för luftströmmarna i datorn och naturligtvis luftväxling. Stora fläktar (120mm och uppåt) låter mindre för mer lufttransport. 80 mm fläktar = nono i musikdator.

3. Användning. En hårddisk som får zappa runt mycket slits naturligtvis snabbare mekaniskt. Om man till exempel har litet minne som fylls så hårddisken får jobba extra mycket är bara ett exempel.

4. Strömförsörjning. Se till att du har ett kraftigt nätaggregat med kvalitet. Ger alla delar i datorn bättre arbetsförutsättningar.

5. "Power conditioner". Om du har "dålig" strömförsörjning med mycket kraftiga spikar på nätet så kan det faktisk skapa problem i datorn. Skaffa en bra UPS med filter.

6. Hantering av komponenter vid montering. Många "oförklarliga" problem med datordelar beror på att någon hanterat dem utan antistatband. Även om en "smäll" statisk elektricitet inte dödar komponenten omedelbart så kan den orsaka skador i kretsarna som skapar problem och/eller att de dör i förtid.

Bara några exempel, ej rangordnade.
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
Hårddiskar är gjorda för att gå sönder, och alltid vid fel tillfälle, jag är helt övertygad. Såväl till min gamla PC som till vår fd studiodator så var det ett evigt krångel med diskar. Jag har nog avverkat 4 hårddiskar min hempc sedan 2001, och jag kan inte påstå att jag har slitit i dem onaturligt mycket. Även dessa har varit av varierande märken, datorn har inte gått speciellt varm och inga problem med strömförsörjning. Bara helt omotiverade tvärdyk. Nästan så man funderar på magnetband eller hålkort. Får se hur hårdiskarna i Macarna sköter sig, har inte haft dem så länge.
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
externa diskar åker väldigt lätt i backen ;(  :ph34r:
Hälsa sa Hellsa


Utloggad tsmalmbe

Får se hur hårdiskarna i Macarna sköter sig, har inte haft dem så länge.

Det där är ju lite som att förvänta sig att en Samsung-skärm fungerar bättre/längre kopplad till en Mac än kopplad till en PC :) Nåväl, diskarna kommer från samma fabriker oberoende av vart man än kopplar dom.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


KillwithSkill

  • Gäst
Köpte idag en Western Digital 200GB. Blir att göra ominstallation i kväll!
Är det nån idé att partionera den tro? Ska INTE ha den till musikdator. Bara lek å spel å tanka lite skit.
Eller mår disken bäst om den är ensam partition? Jag har en till disk som sitter i som är på 120GB som är smetad med gegga. Det kanske räcker med två fysiska diskar/partitioner? C: D: och E: (dvd-brännaren)


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
Köpte idag en Western Digital 200GB. Blir att göra ominstallation i kväll!
Är det nån idé att partionera den tro? Ska INTE ha den till musikdator. Bara lek å spel å tanka lite skit.
Eller mår disken bäst om den är ensam partition? Jag har en till disk som sitter i som är på 120GB som är smetad med gegga. Det kanske räcker med två fysiska diskar/partitioner? C: D: och E: (dvd-brännaren)


Jag brukar göra två partitioner på "huvuddisken", alltså den som C: ligger på. För en "vanlig" dator med 200GB kanske C: 30 GB och den andra partitionen, exempelvis D: resten av hårddisken. Då kan du ha data på D: som ligger för sig och förhoppningsvis inte drabbas av programkracher och ominstallationer på C:.
Hur stor C: behöver vara beror givetvis på hur mycket, och vilka, program du skall installera. Men jag brukar somsagt lägga sådär 30GB på en "vanlig" maskin.
Och som sagt, ha mina punkter i förra inlägget i tankarna, det minskar i alla fall riskerna för hårddiskhaverier. Även om de aldrig kan helt uteslutas. Backup på allt av vikt är egentligen viktigaste punkten - för hårddiskar går alltid sönder när man som minst behöver det...
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


KillwithSkill

  • Gäst
Gjorde 2 partitioner. En på 90GB som blir system och en på 100GB där allt bös hamnar.
Min XPpro skiva är utan servicepack 2. Så när jag gick ut på win update så var det först 63 säkerhetsuppdateringar. Sen tjatade det om sp2, installerade det. Sen ut på update igen. Då var det ytterligare 31 säkerhetsuppdateringar. Gissa om jag har fått starta om datorn några gånger *urk* Nu har jag bara alla applikationer kvar  <_<


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Gjorde 2 partitioner. En på 90GB som blir system och en på 100GB där allt bös hamnar.
Min XPpro skiva är utan servicepack 2. Så när jag gick ut på win update så var det först 63 säkerhetsuppdateringar. Sen tjatade det om sp2, installerade det. Sen ut på update igen. Då var det ytterligare 31 säkerhetsuppdateringar. Gissa om jag har fått starta om datorn några gånger *urk* Nu har jag bara alla applikationer kvar  <_<

90GB lät grymt mycket för en systempartition. Jag har min hemmaburk till ALLT (musik, film, grafik, dtp, programmering osv...), dvs många program, och har ändå aldrig kommit över 20GB.
Iofs spelar jag inte spel.. de brukar ju kunna käka en del HD.

EDIT: Jobbigt som tusan med alla updates. Skaffa en skiva med SP2 inbakad!
« Senast ändrad: 17.04.2007, 14:26:46 by Linkowich »