Urk jag spyr, måste skriva av mig! Lite kort förklarat:
Köpte en PC för ca 4 årsen, en P4, 3Ghz, 1Gb Ram, 2 st M-Audio Delta 1010 lt ett värstingkit då! Skulle ha den till en skivinspelning. Sedan den dagen så har mina IDE diskar kraschat på det ena eller det andra sättet. Tills för 2 årsen när jag sadlade om till mac och kört på med musiken på den. Men jag har haft kvar PC'n som lek å speldator typ. Kört med 2 HD, tankat en del skit. Spelat en del och har den som surfburk. Men likt förbannat så jävlas diskarna. Det kan dyka upp en lite gul varningsskylt nere vid klockan som säger att det inte gick att läsa eller skriva eller spara på disken. Och nån gång har man hört hur nålen får fnatt och drar ett trumsolo. Ibland den klassiska blue screen of death har hoppat upp. Och det slutar med att den inte fungerar. har skruvat isäg hårddisken och sett en repa över skivan. Alltså har nålen skrapat i. Och så här har det varit nu på hela SEX stycken som har gått i väggen. OAVSETT märke/fabrikat! Jag har tagit för vana att ta backup på det mesta innan det ger sig.
Och då igår, då när klockan precis gått över till Fredagen den 13e så hör jag ett svagt pip, runt 15 kHz. Jag trodde det var fläkten till grafikkortet som lät. Tänkte, bäst att jag kollar. Men ingenting. Känner på diskarna, lagomt varma. Och när jag minst är med på det, så dör program/systemdisken... IGEN!!!

Det är fan löjligt. Och den här gången så hade jag inte gjort backup. Iofs så har egentligen inget viktigt försvunnit. Inte mer än en tidsrapport som jag måste avlägga. Har det mesta i huvet. Men alla filer jag delat med polarna över msn är borta. Även en del småviktiga dokument.
Men då är ju frågan. Är IDE sämre kvalité än Sata? Det sitter 2 st Sata i macen och en extern sata. INGEN av dessa har nånsin jävlats under mina 2 år. Men till min PC.. UJUJUJU!!!!

Ska tillägga att PC'n är välvårdad, fri från damm och aldrig nånsin blir den varm.
Nu sitter jag vid macen och funderar om jag ska lägga mer dållars på hårddisk. Har lust att slänga skiten!
Nästa hårddisk blir från Lidl eller nåt

skiter i vilket vad det är för piss till hårddisk. Haft allt å alla märken och det kraschar efter ett halvår/år. Sen är det ju inte så dyrt med dom. 5-8 hundra så..
Men det som är fanimej jobbigast är nyinstallationen, uppdatera till sp2, alla program, inställningar mm mm.
Jag har nog satan i burken med nåt nazistverktyg!