Forum > Demolåtar

FLYTTAD Asti - Medan orosmolnen drar förbi

<< < (2/6) > >>

asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.01.2009, 00:22:13 ---Superfint gitarrspel. Hur gör man sånt? Är det två gitarrer med snarlika arr eller hur funkar det?

--- Slut citat ---

Ja, det är två gitarrer, där det ena är "nästan" färdigt och det andra plockar lite lugnare och försöker komplettera.
Sedan särar jag lite på dom, 30-40% i vardera riktningen.

asti:

--- Citat från: equality skrivet 29.01.2009, 00:45:17 ---Fint. Behagligt. Lite P Simon - April, come she will-stuk. Helt klart nåt att arbeta vidare med. Eller nästan tvärtom, höll jag på att säga,  bara ha sång och gitarr. Nu är det lite trångt i nedre mellanregistret. Kanske låta andrastämman ligga en kvint över sångleaden i s f ters och en gura med capo på sjunde bandet?

--- Slut citat ---

Ett av gitarrpåläggen skulle kunna spelas med capo för att få variation i klangerna, men risken är då också att de låter för olika och inte harmonierar.
Men jag håller med om att det lätt blir lite för mycket samma spel på gitarrens "bassträngar" med flera gitarrpålägg!
Vad gäller andrastämman på sången tror jag inte att jag klarar det, har inte det registret! Då får jag nog be Åsa!  :)
Tack för tipsen!

orjankarlsson:
En anings för mycket bas på rösten, bara lite....sen tycker jag texten är lite för direkt. Skulle bli mycket starkare uttryck med lite double meaning tycker jag.

Bort med stråkarna, räcker fint med gitarrer.

B)

stensdotter:
Jamen för tusan PEEEEETER! Jag tror inte att du till fullo inser hur begåvad du är. Jag ryser. Vi tjatar väl hål i huvudet på dig, men jag drar hela tiden paralleller till Björn Afzelius och du spelar i samma klass min vän. Riktig riktigt bra texter med en melodi som är enkel o håller. Det är också just din röst som gör att det blir fängslande. Skriv klart låten och skicka till radio. NU! Vi behöver höra mer sådant här, låtar som berör.
Punkt.
 :wub:

MaxB:
Asti - Medan orosmolnen drar förbi
[mp3=200,20,0,left]http://www.peterestberg.com/_tmp/Asti-Medan_orosmolnen_drar_forbi.mp3[/mp3]

Härligt sound och skön röst - ett föredöme för andra med denna dialekt.
Om nån minns artisten "Tekla" så kan jag berätta att det är en annan röst med denna dialekt som jag gillar.

Jag gillar det här.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion