Forum > Demolåtar
FLYTTAD Asti - Medan orosmolnen drar förbi
oceanmusic:
Jag håller med om att den känns klar. Snygg, naken mix, en "nära" röst och bra låt. :)
Eftertänksam text!
asti:
--- Citat från: orjankarlsson skrivet 29.01.2009, 09:52:16 ---En anings för mycket bas på rösten, bara lite....sen tycker jag texten är lite för direkt. Skulle bli mycket starkare uttryck med lite double meaning tycker jag.
Bort med stråkarna, räcker fint med gitarrer.
B)
--- Slut citat ---
Det är nog som Eq säger, att det är en del i nedre mellanregistret som kolliderar! Ska testa att sänka sången lite där.
Visst önskar man att man kunde skriva texter med mer symbolik och dubbelmeningar, klarar nog inte det tyvärr!
Stråkarna är jag som sagt tveksam till - får fundera lite ytterligare. Kanske skulle funka med en mer realistisk cello...?
Tack för kommentarer!
/Asti
asti:
--- Citat från: stensdotter skrivet 29.01.2009, 11:08:04 ---Jamen för tusan PEEEEETER! Jag tror inte att du till fullo inser hur begåvad du är. Jag ryser. Vi tjatar väl hål i huvudet på dig, men jag drar hela tiden paralleller till Björn Afzelius och du spelar i samma klass min vän. Riktig riktigt bra texter med en melodi som är enkel o håller. Det är också just din röst som gör att det blir fängslande. Skriv klart låten och skicka till radio. NU! Vi behöver höra mer sådant här, låtar som berör.
Punkt.
:wub:
--- Slut citat ---
Tack för alla fina ord! Du har gett mig tillräcklig motivation att jobba vidare med låten!
/Asti
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 29.01.2009, 13:07:25 ---Härligt sound och skön röst - ett föredöme för andra med denna dialekt.
Om nån minns artisten "Tekla" så kan jag berätta att det är en annan röst med denna dialekt som jag gillar.
Jag gillar det här.
--- Slut citat ---
Kommer ihåg namnet Tekla, men kan inte komma på nå´n låt!
Roligt att du gillar!
/Asti
asti:
--- Citat från: oceanmusic skrivet 29.01.2009, 13:30:06 ---Jag håller med om att den känns klar. Snygg, naken mix, en "nära" röst och bra låt. :)
Eftertänksam text!
--- Slut citat ---
Känns som att jag får inrikta mig på att skriva en vers till och göra klart låten! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida