Forum > Demolåtar
FLYTTAD Asti - Medan orosmolnen drar förbi
Åsa:
Fint, fint, jättefint - jag tycker den är färdig!
Det är rätt befriande med såna här enkla arr ibland tycker jag. Och det passar verkligen låten. Jättefint gitarrspel!
Såg din lilla passning där, vi kan klura lite på det längre fram, men jag tycker nog du klarar dig väldigt bra själv här ;)
MaxB:
--- Citat från: asti ---Visst önskar man att man kunde skriva texter med mer symbolik och dubbelmeningar, klarar nog inte det tyvärr!
--- Slut citat ---
Skit i symbolik och dubbelmeningar. Det enkla - de enkla texterna du gör kommer tids nog att analyseras av andra. Då kommer man hitta massor med symbolik och dubbelmeningar i det enkla du skrivit.
Har du erbjudit dina tjänster, att skriva texter, till andra på KR. Det är en nisch som borde uppskattas i dessa tider av samarbeten. Vi är många som gör musik men fastnar då vi ska skriva texter. Skulle du ha tid med det?
asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 29.01.2009, 20:38:19 ---Men hallå där..du har gjort det ..igen :rolleyes:
Jag tokdiggar din röst som du vet, och texten..jag gillar det direkta..och den känslan du fömedlar här slår an hos mej :wub:
"...en hyllning till alla som jobbar utan gränser....skammen och ångesten på nytt, för allt ansvar som man flytt"...mycket starkt, sanningen är hård ibland...men vackert uttryckt.
Fint ljud på gitarrerna, som spelas på, väldigt fint.
Jag älskar den här låten Asti!!
/Marr
--- Slut citat ---
Riktigt värmande ord, inspirerande till tusen! Tack för det!
/Asti
asti:
--- Citat från: Åsa skrivet 29.01.2009, 21:20:36 ---Fint, fint, jättefint - jag tycker den är färdig!
Det är rätt befriande med såna här enkla arr ibland tycker jag. Och det passar verkligen låten. Jättefint gitarrspel!
Såg din lilla passning där, vi kan klura lite på det längre fram, men jag tycker nog du klarar dig väldigt bra själv här ;)
--- Slut citat ---
Idén var just att den ska vara enkelt arrangerad, mer traditionell singer/songwriter-stil.
Jag ska skriva en vers till och ev lägga in ett stick eller instrumentalt mellanspel så att låten blir lite längre.
Se´n får den nog anses klar. Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 29.01.2009, 22:00:06 ---
--- Citat från: asti ---Visst önskar man att man kunde skriva texter med mer symbolik och dubbelmeningar, klarar nog inte det tyvärr!
--- Slut citat ---
Skit i symbolik och dubbelmeningar. Det enkla - de enkla texterna du gör kommer tids nog att analyseras av andra. Då kommer man hitta massor med symbolik och dubbelmeningar i det enkla du skrivit.
Har du erbjudit dina tjänster, att skriva texter, till andra på KR. Det är en nisch som borde uppskattas i dessa tider av samarbeten. Vi är många som gör musik men fastnar då vi ska skriva texter. Skulle du ha tid med det?
--- Slut citat ---
Tanken att skriva texter åt andras melodier är lockande och hedrande, men det är textskrivandet som hindrar mig från att göra fler låtar! Det är musiken jag tycker är roligast att hålla på med, så jag vill helst inte lägga ännu mer tid på att skriva texter. Har kommit på mig själv med att jag ibland får med meningar eller uttryck från någon annan av mina låtar, men inte upptäckt det förrän i efterhand, så fantasin börjar kanske tryta.....? Men jag ställer gärna upp och gör ett försök om någon kört fast och behöver lite assistans! :)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida