Kontrollrummet

Tips på nylonträngad gitarr?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Ska då köpa en nylonsträngad gitarr, för "flamenco" stil. Priset ska ligga mellan 5-7000 kr ..
Kan jag få för den här summan en riktigt fin gitarr eller måste jag höja priset?
Skulle även vara bra med lite tips på gitarrer!!

Tack på förhand!

Mvh


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Du kan säkert få en jättebra gitarr för detta pris. Tar man sig dessutom tid att leta efter begagnat så kan man göra fynd. Det bästa är naturligtvis att testa sig fram tills man hittar en gitarr som man gillar. Esteve och Alhambra kanske kan vara intressanta märken.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
A jag har tittat en hel del på alhambra.  Alhambra Maestro Series 600 tycker jag låter bra. Får fortsätta leta :)
 


Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
Rekommenderar att kolla begagnat -marknaden. Det ligger t.ex. en riktigt fin Lars Jönsson, samt en Manuel Rodriguez FG som jag själv är sugen på.. (om jag bara haft pengar). Dessa ligger dock en tusenlapp över din budget. Provspela olika gitarrer för att hitta det soundet du söker. Ibland kan det komma upp kanongitarrer på tradera och ebay.. har fyndat min gitarr där. Håll utkik och lycka till! :)