Forum > Färdiga produktioner

djonas feat Åsa - The Birth of My Child

<< < (10/11) > >>

slaptap:
F@n vad proffsigt...djupt impad...mycket snyggt jobbat. Instämmer i alla positiva kommentarer.

djonas:
:D Stort Tack slappis!

Eddi:

--- Citat från: Eko skrivet 30.01.2009, 19:51:16 ---Det finns såvitt jag hör inte en enda oproffsig ton i detta.
Allt är sanslöst bra utfört - sen är det mixningen - med det här underlaget så kan det inte gå fel alls hur man än gör - och mastringen är suverän inte för mycket och inte för lite.

Min synpunkt då som jag såsmåningom närmar mig är Åsas röst som jag tycker ligger för långt fram och för ren - det gifter sig liksom inte - volymen är ok - men jag tycker hon ska flyttas tillbaka ett par steg till orkestern och få en stereospridning samt en delay/reverb effekt då skulle det bli en mycket mer intressant låt.

Jag har lyssnat å detta mirakel ett antal gånger och nja det är nog så att jag saknar den förändringen det har jag känt från första lyssningen till nu. Sen kommer en klyscha; det är låten värd - att testa i alla fall. sen kan jag ha fel förstås men då ger jag mig och hävdar motsatsen med emfas.

Mina 50 cent
Eko

--- Slut citat ---
Hej Eko!
Kul att du gillar mixen. Jag har faktiskt inte mastrat detta verk utan endast mixat.
Jag har bollat rätt mkt fram och tillbaka med sången vad gäller volym, närhet, värme, reverb, delay osv och låtit Åsa styra rätt mkt där eftersom jag känt det viktigt att hon ska vara nöjd innan man publicerar låten.
Tack för lyssning!
Mvh // djonas
[/quote]
Fantastiskt bra ljud utan mastring hatten av. Jo jag tror säkert att Åsa är nöjd för det låter bra men det skulle kunna låta ännu bättre med de förslag jag lanserar. Ett test tycker jag allt att det kan vara värt.
Eko

Åsa:
Ja det finns nog lite småpyssel kvar att göra..
Det är kul när det dyker upp ideér här och där, jag är rätt glad att jag inte är den som mixar  :lol:
Sången då.. attityden nämndes att den kunnat vara mer kaxig för att stämma med musiken. Men texten är inte så kaxig så det skulle nog inte funka.. Jag vet inte, det här kändes rätt i allafall  :)
Så mixen av sången då. Det åkte många versioner fram och tillbaka över msn kan jag säga  :D Jag gnällde på att det var kallt och vasst -mer värme -  mer närhet (ja jonnerstone -höj sången, låter så bekant på nåt sätt ;) ) , bla bla. Så denna version var i jämförelse jättebra. Nu har jag lyssnat många ggr och håller med om diskanten och det vassa.. Volymen tycker jag nog är bra men det behövs mer bredd, hur ska man säga. Ja värme, rundare liksom. Du får ge dig på sången lite igen djonas hehe  :D

tacktacktusentack för allt beröm också, jag sitter med ett dumt flin (dock lyckligt!)  när jag läser  :D

wonderboy:
Ja, det var det här Du håller på med, Djonas!

Jag tar det som, enligt mig, kunde pillas till lite mer först: Jag har nu lyssnat i både dator (mindre högtalare) och i mina "normala" stereohögtalare och det bestående intrycket vad gäller ljud mix är att trummorna ligger högt överlag, lite som en trummis som gjort en soloskiva med inbjudna musikanter. Åsas sång ligger inte alls för lågt som hon själv och någon mer tycker. Däremot är den inte riktigt "inbäddad" i den övriga ljudbilden. Som om man hade bytt studio, producent och sound när sången skulle läggas. Däremot tror jag att allt detta hade fallit naturligt på plats om man drar ner trummorna lite och åtgärdar "mitt" sista problem - Gitarrerna. De ska upp, med undantag från sologitarren. De skall upp till samma nivå som pianot. När gitarrerna påbörjar den figur som pianot sen fullföljer så upplevs pianot som högre i volym än gitarrerna.

Det bestående intrycket vad gäller det totala: OJojojoj, sicken duktig musikant Du är, Djonas! Att Du är min egen lilla husgud vad gäller gitarr vet Du ju redan. Sicket trumspel och sound Du har fixat till! Kanske därför de hamnat lite högt? Kill Your Darlings! Proffsigt, snyggt smakfullt komponerat och arrangerat! Vilket bra ljud Du får till nuförtiden, jag vill gå i lära! Strö Din visdom över mig!

Att Du sen fått tag i en kanonsångerska gör inte ont alls! Fantastiskt bra röst som passar fin-fint. Åsa, Din röst bryter av på ett mycket snyggt och bra sätt. Du gör en "rå" låt vacker.

Kanon! Var kan jag köpa cd:n?!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion