Forum > Demolåtar

1up-Intro för våren

<< < (2/5) > >>

1up:

--- Citat från: cykeln skrivet 25.01.2009, 23:22:31 ---En liten kvällsövning
Ett st sångmelodi på guitar
Ett st textskiss

http://www.box.net/shared/rvm69y2f47

Som en dröm helt utan ljud
som en skugga på din hud
vill jag glida
som en vind som saktar fart
som en vän som kommer snart
vid din sida

som en solkatt glimrar till
som en båt som ligger still
vill jag vila
som en tanke går mot vår
som en slinga i ditt hår
i din mila

Ohh kan jag vara där du vill
Ohh kan du var lite till

--- Slut citat ---

Skön gitarr, cykeln! :) Wow speciellt där mot slutet när de andra ackorden kommer in. Jättesnyggt samspel. I början trodde jag det skulle komma sång, och sen, sången kanske kommer lite längre in i låten gick tankarna, men ingen sång. :( Texten gillar jag skarpt, jag läser den och kan ta den till mig. Känns som äkta känslor snarare än något som är listigt framtänkt, och det är inte så lätt att klä i en rimmande kostym, det vet halvtidspoeten 1up!

1up:

--- Citat från: SYNTH skrivet 25.01.2009, 23:35:56 ---Skönt komp ska bli kul att höra resultatet när det blir klart! :)

--- Slut citat ---

Tack, det var roligt att höra. :)

Eddi:
Ja det här samarbetet ser jag fram emot att få följa. Bra grund inför något storartat framledes.
Eko

cykeln:

--- Citat från: 1up skrivet 26.01.2009, 00:13:47 ---Skön gitarr, cykeln! :) Wow speciellt där mot slutet när de andra ackorden kommer in. Jättesnyggt samspel. I början trodde jag det skulle komma sång, och sen, sången kanske kommer lite längre in i låten gick tankarna, men ingen sång. :( Texten gillar jag skarpt, jag läser den och kan ta den till mig. Känns som äkta känslor snarare än något som är listigt framtänkt, och det är inte så lätt att klä i en rimmande kostym, det vet halvtidspoeten 1up!

--- Slut citat ---
Om du tycker att melodin och texten är något att jobba vidare på (.. är ju inte james brown eller särskilt funky, mer soft) så kan jag se om jag hittar någon lämplig röst i min hals för den

orjankarlsson:
Låter bra men, det är för många rytmer som krockar mellan basen och kompgitarren!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion