Forum > Demolåtar

1up-Intro för våren

<< < (3/5) > >>

cykeln:
1up
"men ingen sång.   :( "

Hemma på lunchen - drog in lite provsång efter Stroganoffen

http://www.box.net/shared/o5lat7hhl1

oceanmusic:
Hmm, det måste ha varit en sju*****s strogge! ;) Lät kalas i mina öron! :) Är det fräckt att få associationer till Sommartid med Uggla?

cykeln:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 26.01.2009, 14:52:51 ---Hmm, det måste ha varit en sju*****s strogge! ;) Lät kalas i mina öron! :) Är det fräckt att få associationer till Sommartid med Uggla?

--- Slut citat ---

Strimla och fräs en rejäl lök i duktigt med smör och lite baconhack
Grovstrimla en rejäl bit Siljans falu och låt fräsa med
Efter ett tag får en slatt vin koka in
Hackade tomater och tomatpureé
Salt
Slå över några dl vispgrädde
Färsk timjan över det hela
Puttras en stund

Sommartid vet jag inte om jag vet (inte så Uggla-kunnig) - men fräckt är det säkert inte.

1up:

--- Citat från: cykeln skrivet 26.01.2009, 13:40:37 ---1up
"men ingen sång.   :( "

Hemma på lunchen - drog in lite provsång efter Stroganoffen

http://www.box.net/shared/o5lat7hhl1

--- Slut citat ---

Hej hej!

Tycker det låter jättebra med sången. Det sköna, om vi snackar samarbeten, är ju att det inte sällan blir något annat än man förväntat sig, och minst lika bra om inte bättre.

Håller med orjankarlsson om krockande rythmer. jag känner det mest i verserna. Gitarren där som skulle kunna falla in och matcha sången lite mer och gjuta in sig i låtens rythm också? Men det är ju en detalj i sammanhanget.

God mat gör gott. :)

Harmonica mike:
Tjenare Seven upen :)

Jo men detta kan bli nåt.Gillar rytmen i gunget och håller med om att en funkigt lirad gura skulle lyfta låten massor.

Cykelns insats är ju lysande!
Men det måste till ett funkigt gura lir.Sången ger en spännande krydda i låten tillsammans med texten,tycker att ni gör detta klart och fixar till det med Guran - han fixar detta  :)

ÖS PÅ FÖR TUSAN - JAG VILL HÖRA MER!!

Tack för stroganoff receptet Biken - nu blev jag hungig så det får bli en nattmacka med gravad havsöring  :D

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion