Forum > Färdiga produktioner

Asti - Lika på ytan

<< < (4/7) > >>

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.01.2009, 15:59:18 ---Inte läst nån annan kommentar. Får lite vibbar av depp-country, typ Cash, och det är bra!

Fasen, om du inte fått ihop en deppig låt som funkar :) Kan vara den där strålen av hopp som finns i det faktum att det finns folk som öht bryr sig om att sätta sådana här tankar på pränt...

I vilket fall, "standardlåt", men bra ackordsföljd och harmonierna funkar. den där flöjten kunde nästan ha gjorts mer verklig och mindre synth-panflöjtsaktig. Men vem bryr sig'? :)

Bra låt!

--- Slut citat ---

Depp-country typ Cash - du måste mena Jonny Depp!  (den var låg)
Jag har inte med någon flöjt, men du kanske menar orgeln? Ska i så fall föreställa en B3:a, men kanske låter lite synthig...?
Ville bara få till en stillsam "vals-blues" eller nå´t liknande, kanske typ Norah Jones.
Kul att du gillar låten! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Dividend:
Hehe, jag tror alltid orglar är flöjt så inget att haka upp sig på :D

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.01.2009, 16:35:53 ---Hehe, jag tror alltid orglar är flöjt så inget att haka upp sig på :D

--- Slut citat ---

Ingen fara, blev bara lite förvånad! Har alltid tyckt att orgeln låter ganska realistisk.
Men det är kanske inte alltid så lätt att höra när Jonny Depp är i farten!  :D

Dividend:
Btw, med ordet "funka" menade jag att den funkade att ha i gång upprepade gånger här :D Inte någon allmängiltig utsaga om dina övriga låtar (av vilka jag nog missat en eller annan :)

De andra har jag inte velat lyssna lika intensivt till...

Detaljer, detaljer,,,

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.01.2009, 18:19:19 ---Btw, med ordet "funka" menade jag att den funkade att ha i gång upprepade gånger här :D Inte någon allmängiltig utsaga om dina övriga låtar (av vilka jag nog missat en eller annan :)

De andra har jag inte velat lyssna lika intensivt till...

Detaljer, detaljer,,,

--- Slut citat ---

OK, tror jag förstår!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion