Forum > Färdiga produktioner
Asti - Lika på ytan
equality:
Refrängen bryter snyggt med sin förstaton och ackordval mot en vers som får mig att tänka på Gunnar Wiklund eller frireligiös musik.
Arr och mix (hornen!) fint. Musikaliskt griper det inte riktigt tag i mig ändå men angelägenheten med en sådan text står över detta även om jag kanske inte
håller med om frasen "vi kan bara hoppas och be".
asti:
--- Citat från: equality skrivet 24.01.2009, 02:55:16 ---Refrängen bryter snyggt med sin förstaton och ackordval mot en vers som får mig att tänka på Gunnar Wiklund eller frireligiös musik.
Arr och mix (hornen!) fint. Musikaliskt griper det inte riktigt tag i mig ändå men angelägenheten med en sådan text står över detta även om jag kanske inte
håller med om frasen "vi kan bara hoppas och be".
--- Slut citat ---
Gunnar Wiklund var en fin sångare med en djup, sammetslen röst! Honom lyssnade man på en hel del i tonåren. Önskar man haft den rösten!
Vad gäller det frireligiösa så kanske det hänger ihop med att man bor på Småländska höglandet? :D
"vi kan bara hoppas och be" - Nej, den grundsynen har man naturligtvis inte, men som jag sa ovan, texten har säkert sina brister!
Hornen tycker jag också passar bra. Orgeln hade jag från början tänkt skulle vara mer uttrycksfull och "bluesig", men det blev inte så bra ihop med sången så den fick bli enkel.
Tack för dina synpunkter!
/Asti
cykeln:
Vacker vemodig melodi - lite 50-tal, lite religiöst
Varmt och fint sjunget
Låter väldigt bra här i mina högtalare
Det försiktiga blåset i refrängen riktigt bra och ger fint understöd
Snygg bas!
Känslan i låten är mer privat - typ barndomsminnen - än krig i mellanöstern
Den svirrande orgeln understryker detta
asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 24.01.2009, 14:16:17 ---Vacker vemodig melodi - lite 50-tal, lite religiöst
Varmt och fint sjunget
Låter väldigt bra här i mina högtalare
Det försiktiga blåset i refrängen riktigt bra och ger fint understöd
Snygg bas!
Känslan i låten är mer privat - typ barndomsminnen - än krig i mellanöstern
Den svirrande orgeln understryker detta
--- Slut citat ---
Du vet vad dom säger om när fan blir gammal! :lol:
Visste inte att "min" orgel kunde "svirra"! :D
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti-krist
Dividend:
Inte läst nån annan kommentar. Får lite vibbar av depp-country, typ Cash, och det är bra!
Fasen, om du inte fått ihop en deppig låt som funkar :) Kan vara den där strålen av hopp som finns i det faktum att det finns folk som öht bryr sig om att sätta sådana här tankar på pränt...
I vilket fall, "standardlåt", men bra ackordsföljd och harmonierna funkar. den där flöjten kunde nästan ha gjorts mer verklig och mindre synth-panflöjtsaktig. Men vem bryr sig'? :)
Bra låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida