Forum > Färdiga produktioner

emser-Come Down

(1/3) > >>

emser:
Tack all nu blev det annorlunda

Blev det för grötigt?
Jag orkade inte skriva en andra vers så det blev samma 2 ggr.

/And

LÅTNAMN: Come Down
ARTIST/GRUPP: emser
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 4:16
KOMPOSITÖR: emser
PRODUCENT: emser
EV. MEDVERKANDE: emser
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

mahan:
OK lyssnar nu...

0:33 lite många instrument i samma "spår", Sången in, diggar din sångröst, great stämmor, 1:31 gungar på riktigt hyfsat...Skön melodi..ja det gör inget att det e repeat på versen, funkar bra för mig. Hittar en fin orgelkomp...60-tal, laikit :) Slutet sku kunna innehålla lite mer dramatik.

Gott jobb!

h.  Johan

Tokai:
alltså det är nåt i kompet som gör att det låter stelt. Vet inte om det basen eller trummorna, antagligen en kombination.
Det svänger alltså inte, vilket det borde göra. Tycker oxå baskaggen spelar för mycket i verserna, men det är väl en smaksak.
Låter tjatigt men sången är ju så ruskigt lik Peter Gabriel - du har väl hört det massor av gånger. Grejen är att musiken också gör det, alltså låter som nåt Gabriel gjort. Känner mig som en papegoja - det var ett jävla tjat om PG!
Refrängen lyfter inte. Vet inte om det är dom distade gurarna som sas smetar över så att det inte blir något tydligt komp. Kan tänka mig att gitarren följer basriffet i refrängen?
Men va fan, bra ändå som vanligt, om än lite förutsägbart. Tycker mig höra lite bättre tydlighet i ljudbilden också.

Assar:
Rätt bra låt!
Och du sjunger bra som vanligt. Snygg stämsång.
Gillar moll-/durtersvändningen i början, låter så där lite lagom illa.  :)
Genomgående tycker jag det är bra, men behöver arbetas lite.

Trummorna är lite stela. Pukan i introt funkar inte riktigt, men jag tror jag förstår tanken (och tycker den är bra). Nåt annat som fixar den känslan istället?
Basen lite klen, komprimera och höja den?
Tamburinen kanske lite hög.
Sången ligger lite ovanpå resten. Kanske sänka den något?

Jag får känslan av att den går lite för sakta ... lite för snabbt för att vara släpig, lite för långsamt för att svänga.

Light Head:

--- Citat från: Assar skrivet 13.04.2007, 19:27:37 ---Rätt bra låt!
Och du sjunger bra som vanligt. Snygg stämsång.
Gillar moll-/durtersvändningen i början, låter så där lite lagom illa.  :)
Genomgående tycker jag det är bra, men behöver arbetas lite.

Trummorna är lite stela. Pukan i introt funkar inte riktigt, men jag tror jag förstår tanken (och tycker den är bra). Nåt annat som fixar den känslan istället?
Basen lite klen, komprimera och höja den?
Tamburinen kanske lite hög.
Sången ligger lite ovanpå resten. Kanske sänka den något?

Jag får känslan av att den går lite för sakta ... lite för snabbt för att vara släpig, lite för långsamt för att svänga.

--- Slut citat ---

Assar sa det ju så himla bra!

Nu skall jag bli lite flummig,, men tänk dig en PG-låt, det är i princip alltid ett tydligt tempo/beat med virveln eller liknande. (ett riktigt typiskt och tydligt exempel är ju Sledgehammer) Testa att få till det kanske?!!

Vill inte tjöta om din röst,,, men du vet! :-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion