Forum > Färdiga produktioner

emser-Come Down

<< < (3/3)

emser:

--- Citat från: Emulator skrivet 13.04.2007, 22:11:13 ---låter ju faktistk peter gabriel. Väldigt bra sång, bra instrumentering, bra melodi och fraseringar.

Ok tempot kanske ligger fel, trummorna stela och basen lite klen, MEN: jag tror att denna kan få ett riktigt bra sväng med att lägga på mer ljudornament..kanske lite syntblippar, lite mer elektronisk percussion....

Tänk sledge hammer på något sätt.
Lite brass kanske nån stans lite sådär gabriel-aktigt?

Lyssnat ett pra vändor och jag gillar den i detta tempo, tror att dina supergenomtänkta melodier kan kännas genomstressade av att springas igenom...

man får ju massa tankat...piano ackorden i 1/8-delar i början....lite slamriga eletroniska inlägg, kanske lite syntar som jazzigt snurrar iväg små virvlande melodier (läs wernborgskt :D ) och generellt en mer komplex ljudmosaik så skulle jag garanterat köpa den.

ja just basen: upp lite i volym och låte den ackompanjeras av en lite funkigare kanske. bara en ide.

men som sagt: älskar melodierna!

--- Slut citat ---

Tack,

Jag tog till mig rätt mycket av vad du skrev, var det något sånt här du tänkte?

/And

Assar:
Rejält lyft! :)

Sväng till bastrumman lite (typ som 1:50 in i låten) och sänk den och virveln en gnutta så svänger det det där lilla sista (som om jag vore nån expert på sväng ...  :blink:).

I breaket innan refrängen skulle jag låta bastrumman gå på 1 och 3 istället för 1 och 3½, men det är nog en ren smaksak.

Vart tog tamburinen vägen?

tsmalmbe:
Den där skräniga introgitarren gillar jag inte. Gabriel gillar jag däremot mycket.

Memphis:
Grym låt. Är möjligtvis Freak Kitchen en av dina influenser?  :rolleyes:

Väldigt bra iaf.

/Memphis

Ola:
Hej emser skön låt.
om jag får ge ett förslag så tror jag denna låt skulle poppa mer med lite funkrockig whawha gura.
bara ett tips.
btw du har en grymt skön röst
rock on
mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion