Kontrollrummet

equality - Someone

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: To Someone
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: soul? gospel?
LÅTLÄNGD: drygt två min
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Försöker nåt nytt. Innan ev fortsättnig funkar det med gura, piano, stick? Är sången och körerna hemska? Spara inte på fogsvansen!   :huh:
Someone
« Senast ändrad: 27.01.2009, 02:09:30 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
In the middle of the night I was sitting with my bass in my lap..Suddenly a song came to me from heaven sent.. :wub:

Jag tar en försiktig första sågning,det finns många godbitar i detta - och tyvärr förstör dist guran det mesta av ljudbilden.Jag har svårt att fokusera på de olika elementen/ingredienserna.
Skippa den först,lägg ett rent ljud tills du har alla moment på plats sedan kan du nog färga den lite.

Själva låten ger mig såna där sköna rysningar.Detta bådar mycket gott..Återkommer väl en fyra hundra gånger till denna vad det lider  :)

Men skippa dist guran först,så det blir lättare att skilja de olka ingredienserna åt.

Mvh
Micael


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Låter-bäst-ordning: körerna, pianot, trummorna, basen, sången (men det sa du ju) osså då distguran som sabbar mer än den låter bra.
Kör hårt EQ

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Snabb komment Mikey:

Testa kant slag på virveln då du fixar dist guran..tror det lyfter lite då.
Låten är finstämd och vacker i mina öron.Påminner lite om "People get ready" eller vad den nu heter,dock i positiv bemärkelse utan att vara en plankning..Samma feeling,och det är en rysare med Eva cassidy..

Ser framemot uppgraderingen.

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 20.01.2009, 12:12:05 by Harmonica mike »


oceanmusic

  • Gäst
Ohoj!
Stor potential, bra grund! :) MEN skippa distguran eller skicka ut gitarristen att köpa kaffe. Några skedar honug så att även de högre tonerna sitter och sedan är du hemma. :) (tycker jag)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kanonfin låt.

Har inga större problem med distgitarren. Basen däremot låter väldigt midi. För att maskera att det är synt brukar jag minska anslaget och dra ner diskanten ordentligt. Då brukar den smälta in bättre. Den ligger nog för högt i volym också. Bra linjer dock.

Fina små spökslag här och där på trummorna med.

Kanske komplettera gitarren med en clean dito.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Harmonica mike:  :wub: Thanks Mike. Jag inser likheten med Curtis Mayfieldlåten men kör väl på ett tag till...? Ska testa lite andra instrument och ny sång. Kantslag låter vettigt. Jättebra feedback! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jo absolut,kör på!

Det är mest introt som liknar People get ready.Sen är det eget.
Introt kan du alltid förändra lite senare.Du har nåt här som jag vill höra mer av,så dona vidare.
Snyggt som attans redan nu..ser med spänning fram emot hur det kommer att låta med kantslag,tror det blir perrens..

Mike


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Hmm ... introt påminner om något - kanske People get .. som HM skriver..
Men som helhet är det ändå en egen gospel!
Jag skulle def önska bort distguran
och i stället öka på och lyfta fram mer soulkörer - låt det svänga
och lyfta fram piano, bas
Tycker det skymtar fram en aning Waren Z i Ohhohoh-sången - kul!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Smyger in lite förändringar vartefter och nu pillat på pianot med lite korrigerade feltoner bl a. Imorgon tänkte jag kika lite mer på basen efter Wernis rekommendationer. Begär inte feedback alla smågrejer utan fixar lite vartefter om det är OK?  :rolleyes: Tack så länge för fin respons och hoppas att det kan bli nåt vettigt av detta. Återkommer med bättre svar (lite svårt att få tiden att räcka till just nu :( :mellow:)
« Senast ändrad: 21.01.2009, 14:05:38 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad flintan

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 373
    • Visa profil
Citera
This shared file or folder has been removed. If you feel this is by mistake, please email either the owner of this shared file/folder or email support@box.net for Box.net Technical Support.

 :(
http://soundcloud.com/samsas-violin


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Citera
This shared file or folder has been removed. If you feel this is by mistake, please email either the owner of this shared file/folder or email support@box.net for Box.net Technical Support.

 :(

Nu borde det funka. Thanks flintan.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tycker om idén mycket. Den här kan bli hur levande och underbar som helst då den spelas live. Det är soul i låten. Tyvärr är det inte gungande levande som ett livestycke här men det går säkert att jobba på. Komp(gitarr) på båda sidor är ganska täta och låter lika mycket hela tiden. Dessa borde putsas på eller ersättas med kompgitarrer som spelar något med mer gung, kan tänkas.

Jag känner att den här låten är en typisk låt som många band vill göra en cover eller sina egna versioner av.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag tycker mig höra en liten förbättring i denna..Du är på rätt spår Mikey.

Men kantslaget saknar jag..Kanske inte köra kant slag över hela linjen,använd det sporadiskt.
Kanske som effekt på versen och låta fills/reff ha virvel sound?

Basen en markant förbättring sound/nivåmässsigt.Körerna låter också bättre..Pianot är riktigt snyggt nu..Lite frekvens krock där,den gemensamma nämnaren för det är distguran och virveln..

Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tackar ödmjukast Micke. Som sagt småförändringar varje dag. Svårt att få till den  sammanhängande tiden som krävs. Så smångingom helt ny sång och text. Trum- och basjusteringar kommer förhoppningsvis ikväll liksom utförligare svar på feedbacken.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Trevligt. Låter lite som... en låt jag har i bakhuvudet.. Jimi, eller nån.. *-)

I alla fall en ansats som heter duga.. Nån falskton på sången, men det är ju bara att lägga om. ;)

Trevligt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Eko: Bra synpunkter! Sången är kass och skall tas om helt och hållet.
oceanmusic: Skulle behöva dunderhonung just nu. Annan gura blir det så småningom. Thnx JT.
Wernborg: Jättebra tips! Tnx Wernis!
cykeln: Mer körer? Uj, uj, skall försöka. Ny gura - yes. Warren Zevon  :wub: yes! Vilken låtskrivare och artist!
MaxB: Bra tankar om gunget, vore kul att få till. Tack för din sista mening. Vore väldigt fascinerande!
Dividend: Jimi Hendrix?? Som sagt sången... :huh: Tnx Per!

'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
En låt som har enorm potential för att upprepa vad någon sa.
Kanonmelodi som känns så enkel och självklar, precis som jag vill ha det.

Strukturen är bra som den är, jobba istället med att få bort stelheten som jag tror  beror på trummorna på något sätt. Vet inte om jag gillar den distade gitarren, tror hellre på något orgelljud.
skitskön alltså
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
gillar låten, skön känsla, kan inte säga så mkt om instrumenteringen för det är inte riktigt mitt område ;) men gillar låten och hmm:andet är riktigt skönt !


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tycker det är riktigt skönt det här! Körerna låter smaskiga, men jag saknar lite mer gospel där. kanske några stämmor till, och kyrkoreverb. Svarsång vore inte fel under ett gäng upprepade reffar mot slutet.

Distguran stannar, men får gärna kompletteras av en odistad dito som spelar på ¨3e och 6e åttondelen, lite så småsynkopt, med ett tillslag.

Någon brassfigur skulle inte skada heller tror jag.


Kul att höra från dig! Du brukar alltid göra dessa små avstick från visorna, bagatellisera dem som "experiment" och lägga ner :lol:

Kör klart dem! De är ofta dina riktiga pärlor :)


bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack som f.. för feedback!  :wub: Verkligen! Grejat lite till. Gitarr och sång låter fortfarande apa men bättring utlovas (snart).
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
JAAAA!!!

Kantslaget är med,grymt att du lät virveln vara kvar på valda delar - mycket snyggt!
Dynamik kontrasten via kant slaget lyfte verkligen låten.

Helhets intrycket är mycket bra nu Mikey,till och med dist guran har hittat sin plats då den kom ned lite i volym..Fast jag undrar hur en renare skulle låta..?

De små förändringarna håller på att göra detta till en riktig rysare,sången upplever jag bra med mycke feeling.

En dist ton på en av sång stämmorna till höger,kolla det.
Tids angivelse: 00:21

Grymt jobbat!

Nu sparar jag denna och uppgraderar om du gör nåt mer framöver.Den här köper jag rakt av!

Mvh
Micael


oceanmusic

  • Gäst
Där ser man, nu soular det ordentligt! Snygg låt, snyggt jobbat! :)

Diggar alldeles här!  :D


För min personliga del är jag glad att distgitarren "förändrades". :)
« Senast ändrad: 22.01.2009, 10:53:05 by oceanmusic »


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Lite som "people get ready"...lite diffusa körer och framförallt avsaknad av det feminina vokala....lite famlande svängar men du har ju ramen klar och styr upp allting så är du hemma...
Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Härligt! Nu kliver låten fram på ett annat sätt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
stajo: Tack Staffan. Uppdaterar den fortlöpande men har rätt mycket kvar att fixa.
Silverpilen: Kul att hmm:andet gillas. Rätt mycket jobb kvar med denna. Välkommen att lyssna igen när den är klar.
Emulator: Tänkte lite tjejstämmor också. Repriserad refr på slutet är nog bra liksom brass. 3:e och 6:e åttondelen vet jag inte om jag får till. Ska testa. Tack för trevlig och jättebra feedb!
Harmonica mike: Tack för att du lånar ditt öra till detta Micke! Bra att det blir bättre men rätt mycket kvar ändå tycker jag.
Ocean: Ytterligare förändringar kommer. Tack för digget!
karl: Stuket liknar mycket "People.." men knappast melodin väl?
Famlet hör inte jag men kan ju inte säga att jag lyssnar "opartiskt" längre. Pianodelen blir nog kortare med sång på första vändan iaf och då tror jag att det blir stabliare. Tack för comments.
cykeln: Kul att du tycker det går åt rätt håll. Långt till mål men lite varje dag så kanske...  :rolleyes:

'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det låter rätt så otajt på sina ställen måste jag säga. Och jag som inte ens hört första versionen! Varför är gitarren borttagen i sticket/solot? Jag gillar din röst. Den har en slags grinig attityd i positiv bemärkelse.
Och visst låter det som en annan bekant soullåt. Det gäller bara att ändra lite här och där och så har du en egen låt. Håller själv på med några soullåtar som ska låta så där klassiskt som dom gjorde förr: Marvin Gaye, The Tempations och The Four Tops, t. ex. och vet att det är grymt svårt att få till samma sväng med midi (fast jag tror du spelar riktig bas?)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Det låter rätt så otajt på sina ställen måste jag säga. Och jag som inte ens hört första versionen! Varför är gitarren borttagen i sticket/solot? Jag gillar din röst. Den har en slags grinig attityd i positiv bemärkelse.
Och visst låter det som en annan bekant soullåt. Det gäller bara att ändra lite här och där och så har du en egen låt. Håller själv på med några soullåtar som ska låta så där klassiskt som dom gjorde förr: Marvin Gaye, The Tempations och The Four Tops, t. ex. och vet att det är grymt svårt att få till samma sväng med midi (fast jag tror du spelar riktig bas?)

Tack Tokai. Jo det är väl knepigt med en genre som man inte har med sig sen koltåldern. Gitarren har jag helt enkelt inte hunnit lägga klar. Därför är den inte med överallt. Låten är långt ifrån färdig men tycker jag nu har "mandat" härifrån att köra klart. Den kändes bara så ätt för mig.... Kul att du du tycker rösten funkar. Själv är jag inte så nöjd med mig själv som sångare, på väg att sparka mig flera gånger. Vore kul att få det att låta klassiskt soul. Likheten är väl med Curtis Mayfields People Get Ready menar du? Jag får väl leva med det om han inte stämmer mig. Kul att du sysslar med den här typen av musik som jag bara älskat ända sen jag hörde Otis Redding första gången när brorsan lyssnade på radiopiraten Radio Caroline 1967. Otajt tycker jag inte om att det låter och fattar inte riktigt var? Om det är sista wohoooh-grejset i refrängen gillar jag att bandet släpar efter nån fjärdedel där jämfört med kören. Men det är kanske andra ställen du menar?
« Senast ändrad: 23.01.2009, 19:55:33 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou EQ!
Skön popsoul, får lite gospel vibbs.
Uppskattar stämsången hårt, bra jobbat med dom.
Kompet sitter så där.... saknar en B4:a på några ställen kanske.
Pianot lite otajt men får klart godkänt, trummorna ligger där dom ska.
Det som drar ner poängen är basen, allt annat låter live o glatt men basen... låter för mycket MIDI, tror jag..
Visst har den fläskigt o snyggt sound men ingen variation, den kör lixåm rakt igenom, here I come! ;)

Du hittar säkert en riktig bas till detta och det kommer att lyfta detta styckke rejält uppåt!
Kör hårt, låten e bra och känslofylld, och skulle du ännu få dom fem sista takterna att komma ner i tempo till en snygg final ja då sitter detta verkligt snyggt! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har lyssnat igen. Otajt är nog bara på slutet - trodde att låten skulle fortsätta lite längre. Men det är det här med basen som är väldigt dominant i din låt. I gamla soullåtar hörs den men med mer mellanregister, tror jag.
Att basen är supertajt är A och O i soulmusik. Kanske därför jag tyckte det var lite, ja alltså.... Nu påstår Mahan att den är midi och jag som trodde den var sas riktig. Då är det en annan femma. Levande bas kan vara svårt att fixa rytmiskt om man inte har en jävla bra känsla för soul - midi är det enklare - eller ska jag säga svårare - ............ knepigt


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Hej du Eq, det var annat än visa det här  :D
En skön låt på nåt vis, har lyssnat några ggr nu för det är väl inte min grej den här typen av musik egentligen. Och det var bra att jag tog om några ggr för den växte ju! Som sagt, en riktig bas skulle ju verkligen göra susen för låten, för nu saknas det där varma levande som en bas ger. Midibasen får ursäkta  B)

Jag tycker sången funkar, absolut! Körerna tycker jag kunde få lite mer reverb, och sänka aningens. Tror jag. Hm.. jo  :) Och kanske ännu mer stämmor.. Blir bra det här!



http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Aettan

  • Gäst
Fan jag började att lyssna på den här låten men sen fick jag annat att göra. Två timmar senare så går jag händelsevis ner till datorn för jag skulle kolla eposten och då hörde jag nåt svagt liksom nästan gnyende så där från ett obestämt håll. Jag kollade runt i rummet och tänkte vad i hela fridens dar är det som låter hmm. Men då plötsligt kom jag ihåg och fattade att det var ju du som troget spelade kvar i mina lurar  :D. Eq på repeat  :D det är inte det sämsta man kan råka ut för kan jag lova.

Håller med Åsa om basen som jag personligen också tycker kanske skulle ha en lite enklare figur. I övrigt så låter körerna stundtals på nåt sätt lite närmare än leadvoxen men det kan ju vara lurarna som luras. Kraftfull sång fint som snus på alla sätt, låten hade platsat på Rya Cooders skiva som jag dessvärre glömt vad den heter. Det är "tema" skiva med tolkningar som jag förstår det gamla amerikanska godingar i den här gengren. När piano solot börjar så ska det enligt min mening dit körer som sticker in och fyller upp. Intressant blandning av typiskt svenskt al la Jan Johansson i melodierna på pianot och den rena mycket gengre trogna på sången och körerna.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Och lite mer TJOU till EQ!
Om du kunde tänka dig en annan riktig bas.... så    :rolleyes: bara att ropa BASS! :rolleyes: kanske en med Obbnäsfräs!
Tycker låten är en sån goding att den behöver riktig bas....

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jepp nu behövs bara en hammond med mycket lesley som binder ihop det hela.
Om det är soul-comme-il-fault har jag inte en anng om men jag känner att det saknas.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tjou EQ!
Skön popsoul, får lite gospel vibbs.
Uppskattar stämsången hårt, bra jobbat med dom.
Kompet sitter så där.... saknar en B4:a på några ställen kanske.
Pianot lite otajt men får klart godkänt, trummorna ligger där dom ska.
Det som drar ner poängen är basen, allt annat låter live o glatt men basen... låter för mycket MIDI, tror jag..
Visst har den fläskigt o snyggt sound men ingen variation, den kör lixåm rakt igenom, here I come! ;)

Du hittar säkert en riktig bas till detta och det kommer att lyfta detta styckke rejält uppåt!
Kör hårt, låten e bra och känslofylld, och skulle du ännu få dom fem sista takterna att komma ner i tempo till en snygg final ja då sitter detta verkligt snyggt! :)

h.  johan


Bra synpunkter! Jag har nu bytt ut midielbasen mot ytterliagre en midibas, kontran.

Har lyssnat igen. Otajt är nog bara på slutet - trodde att låten skulle fortsätta lite längre. Men det är det här med basen som är väldigt dominant i din låt. I gamla soullåtar hörs den men med mer mellanregister, tror jag.
Att basen är supertajt är A och O i soulmusik. Kanske därför jag tyckte det var lite, ja alltså.... Nu påstår Mahan att den är midi och jag som trodde den var sas riktig. Då är det en annan femma. Levande bas kan vara svårt att fixa rytmiskt om man inte har en jävla bra känsla för soul - midi är det enklare - eller ska jag säga svårare - ............ knepigt


Puh! Trodde det var på fler ställen. Som sagt basen bytt. Tack för utförligt svar!

Hej du Eq, det var annat än visa det här  :D
En skön låt på nåt vis, har lyssnat några ggr nu för det är väl inte min grej den här typen av musik egentligen. Och det var bra att jag tog om några ggr för den växte ju! Som sagt, en riktig bas skulle ju verkligen göra susen för låten, för nu saknas det där varma levande som en bas ger. Midibasen får ursäkta  B)

Jag tycker sången funkar, absolut! Körerna tycker jag kunde få lite mer reverb, och sänka aningens. Tror jag. Hm.. jo  :) Och kanske ännu mer stämmor.. Blir bra det här!


Hej du! Kul att sången funkar. Ja det blir nog fler i kören men förkylning grasserar här bland änglastämmorna. Tack för bra tips om denna. Gjort som du skrev och bytt bas! (bytt, bytt kommer aldrig mer igen)! Thnx Åsa!  :D

Fan jag började att lyssna på den här låten men sen fick jag annat att göra. Två timmar senare så går jag händelsevis ner till datorn för jag skulle kolla eposten och då hörde jag nåt svagt liksom nästan gnyende så där från ett obestämt håll. Jag kollade runt i rummet och tänkte vad i hela fridens dar är det som låter hmm. Men då plötsligt kom jag ihåg och fattade att det var ju du som troget spelade kvar i mina lurar  :D. Eq på repeat  :D det är inte det sämsta man kan råka ut för kan jag lova.

Håller med Åsa om basen som jag personligen också tycker kanske skulle ha en lite enklare figur. I övrigt så låter körerna stundtals på nåt sätt lite närmare än leadvoxen men det kan ju vara lurarna som luras. Kraftfull sång fint som snus på alla sätt, låten hade platsat på Rya Cooders skiva som jag dessvärre glömt vad den heter. Det är "tema" skiva med tolkningar som jag förstår det gamla amerikanska godingar i den här gengren. När piano solot börjar så ska det enligt min mening dit körer som sticker in och fyller upp. Intressant blandning av typiskt svenskt al la Jan Johansson i melodierna på pianot och den rena mycket gengre trogna på sången och körerna.

 :lol: Har också råkat sätta något på repeat som sedan glömts bort ex-vis klockradio många ggr och sedan undrat va f är det som gnäller och låter så?? Kul att det var jag denna gång då.
Enklare figur? Det brukar går åt det hållet när man pillat tillräckligt länge och tänkt att den och den och den extratonen lyfter nog hela låten. DÅ om inte förr är det dags att rycka i nödbromsen. Ry Cooder? Tackar särskilt. Jan Johanssonska ölite folknordiska harmisar kanske inte riktigt platsar men... ja du vet hur det är och blir.

Och lite mer TJOU till EQ!
Om du kunde tänka dig en annan riktig bas.... så    :rolleyes: bara att ropa BASS! :rolleyes: kanske en med Obbnäsfräs!
Tycker låten är en sån goding att den behöver riktig bas....

h.   johan


Obbnäs-bäjs vore näjs (nice). Thnx Johan igen. Testing contra right now, only testing...

Jepp nu behövs bara en hammond med mycket lesley som binder ihop det hela.
Om det är soul-comme-il-fault har jag inte en anng om men jag känner att det saknas.
Eko


Försökte med en Hammond i början men fick inte till det. Kanske dags igen och för brass (mässing alltså  :rolleyes: :P )     
« Senast ändrad: 24.01.2009, 13:48:36 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves