Kontrollrummet

WERNBORG - Off to work

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Off to work
ARTIST: W
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 3,35
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: Nix
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

************************************************************
Version 2 - 2009-02-10
Har spelat in sången på nytt. Fick ju en mik ihop med prenumeration på Studio så nu är det SP B1 som använts här. Eventuellt kan nivån vara lite hög i verserna, men jag är osäker. Vad tror ni?
Sovrat i slidegitarren och skurit bort dom värsta utflykterna i verserna.
Rensat i arret under sticket. Lugnare nu.
Minskat dist på solot och tagit bort flangern samt eq-at fram lite kropp.

Borttagen...

************************************************************
Version 1 - 2009-01-20
Tror att det är färdigarrat. Vad tycker ni?
Sången är tyvärr än så länge slasktagningen som ligger kvar så den kommer göras om.

Såga på.


« Senast ändrad: 02.05.2011, 18:25:43 by Wernborg »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.

Jo men det här var bra! Låter lite som om du flyttat till Louisiana från New Orleans,if you get the point.. ;) :D
Nu vill jag bara se att du drar dig lite mot Texas och sedan Chikago så är säcken ihopknuten  :)

Tycker att det finns inte mycket att tillägga om mixen,det låter bra - vilsamt för öronen..Men där kom det en sologura som var lite annorlunda i ljudbilden,kanske lite för mycke av nån mysko effekt på den..I övrigt låter det riktigt bra,och liret...ja liret...är som vanligt toppklass!

Det får bli hatten av gånger fem för detta gillade jag.

Snyggt jobbat Stefan!

Mvh
Micael


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
tycker det låter toppen, sätter du sången tightare
så är du hemma ,slide fillsen blir lite tjatiga efter ett tag
men de kanske åxo läggs om för att svara på  nästa sång tagning?

skön låt, bra spel & mycket personlighet i din röst
/Larsson
:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Vaddå slasksång, låter bra! Slajd är tufft. Låter väldigt Amerikanskt. "My car is my morning temple." Men det kan ju vara var som helst på jorden numera. Skön låt, gillar det långdragna, avvaktande 7-ackordet och sticket med sina maj-ackord, schysst. Elguran på solot har lite märkligt, tunt ljud men det var rätt fräckt. Bra proddat, bra lir. Låter helt färdigt för någon av the album stations over there on the west coast.    
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Helbra låt bra arr på allt utom då just den där sliden. Det låter som om du har tagit med en kusin från landet därför att han hade slidegura.... den gör inga figurer eller något den bara låter. Hade hellre hört ett lite bluddrande gitarrspel som ligger lägre och som förstärker den fina melodin och sången. Efter 166 på spelaren så händer något och det gillar jag trots allt.

Det kan vara så att jag har hört lite myckewt slide på sistone förstås - smaken är som baken etc.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan riktigt bra stefan gillar upplägget o sångmelodin mycket bra balans i mix o arr oxå bland det bästa från mr W i min mening..

tony
att leva är att dö


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
skön låt.  lite T P känslor får jag

det ända som störde mig var lite för mycket slide byt ut någon till vanligt lir

bra jobbat
mvh
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjenare.

Jo men det här var bra! Låter lite som om du flyttat till Louisiana från New Orleans,if you get the point.. ;) :D
Nu vill jag bara se att du drar dig lite mot Texas och sedan Chikago så är säcken ihopknuten  :)

Tycker att det finns inte mycket att tillägga om mixen,det låter bra - vilsamt för öronen..Men där kom det en sologura som var lite annorlunda i ljudbilden,kanske lite för mycke av nån mysko effekt på den..I övrigt låter det riktigt bra,och liret...ja liret...är som vanligt toppklass!

Det får bli hatten av gånger fem för detta gillade jag.

Snyggt jobbat Stefan!

Mvh
Micael
Tackar ödmjukast. Sologitarren ja. Hmm. På den hamnade nog en flanger. Kanske ska backa den något ja.

tycker det låter toppen, sätter du sången tightare
så är du hemma ,slide fillsen blir lite tjatiga efter ett tag
men de kanske åxo läggs om för att svara på  nästa sång tagning?

skön låt, bra spel & mycket personlighet i din röst
/Larsson
:)
Sången lägger jag om ja. Kanske går in och rensar lite i slidetracket.
Tack.

Vaddå slasksång, låter bra! Slajd är tufft. Låter väldigt Amerikanskt. "My car is my morning temple." Men det kan ju vara var som helst på jorden numera. Skön låt, gillar det långdragna, avvaktande 7-ackordet och sticket med sina maj-ackord, schysst. Elguran på solot har lite märkligt, tunt ljud men det var rätt fräckt. Bra proddat, bra lir. Låter helt färdigt för någon av the album stations over there on the west coast.    
Jofan slasksång. Att sjunga förstatonen i en låt helfalskt köper jag inte.  :lol:
Texten kom till första veckan på semestern i somras och tonsattes lite i omgångar under hösten. Solot igen. Flanger som sagt. Kanske inte högsta mode.  :lol:

Helbra låt bra arr på allt utom då just den där sliden. Det låter som om du har tagit med en kusin från landet därför att han hade slidegura.... den gör inga figurer eller något den bara låter. Hade hellre hört ett lite bluddrande gitarrspel som ligger lägre och som förstärker den fina melodin och sången. Efter 166 på spelaren så händer något och det gillar jag trots allt.

Det kan vara så att jag har hört lite myckewt slide på sistone förstås - smaken är som baken etc.

Eko
Ja det var min Chrome-kompanjon Emulator som lurade in mig i slideträsket inför vårt nästa projekt där slide kommer inneha en av rollerna. Har ju aldrig förr spelat det men tycker ändå att det funkar för det mesta. "Den bara låter..."  :lol: :lol: :lol:

fan riktigt bra stefan gillar upplägget o sångmelodin mycket bra balans i mix o arr oxå bland det bästa från mr W i min mening..

tony
Bästa säger du  :wub:

skön låt.  lite T P känslor får jag

det ända som störde mig var lite för mycket slide byt ut någon till vanligt lir

bra jobbat
mvh
Borde kanske fatta vem T P är, men du får hjälpa mig där. Ska nog som sagt sovra i slidespåret något.
Tack



Bra feed. Nåt mer?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
TP..

Förmodligen Tom Petty.. :)
Ren gissning iofs..

Mike


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jättesnyggt. Jag gillar verkligen det här. Snygga harmonier väl utnyttjat. Bra arrangemang. Sången kanske skulle fram ett snäpp. Det låter som att det är lite krig i något register och att det saknas något i mixen, men jag ka inte riktigt sätta fingret på det. Sliden är bra men lite vass och kompgitarren skulle kunna höras lite mer eftersom det är ett så fräckt riff. Det kommer bort lite nu.
 :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Egget har nog kanske rätt, även om jag inte märker det själv, men: Bra arr, schysst känsla i sången, cool gitarr som understödjer sången helt rätt.

Denna hade jag laddat ner, om man kunnat :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Och det kunde man... Flummig idag. :)

Schysst jobbat :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Javafan. ja sa ju de: slide is teh shit.

Lite fisigt ljud på slideguran. Upp med low mid och rörförstärkare. skall låta muddigt tycker jag.

Kalas.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nog det bästa jag hört  från din penna!
En närmast psykedelisk skapelse - understyks av ljudet på sologiten
S-bra låt som sitter som en smula i grundkompet - kompgit, bas , drumsen - höj gärna kompgit
Gillar sliden även om ljudet kanske är lite stingit
Bra sång, särskilt när du tar i - ta gärna det om du sjunger om den
Jäklar ja ...

men riktigt så känner inte jag mej när jag är på väg till jobbet ...
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Jo, jag gillar detta.
Kanske kunde varit aningen styggare, lite mer attityd alltså.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
TP..

Förmodligen Tom Petty.. :)
Ren gissning iofs..

Mike

Ahh. såklart. Tack

Jättesnyggt. Jag gillar verkligen det här. Snygga harmonier väl utnyttjat. Bra arrangemang. Sången kanske skulle fram ett snäpp. Det låter som att det är lite krig i något register och att det saknas något i mixen, men jag ka inte riktigt sätta fingret på det. Sliden är bra men lite vass och kompgitarren skulle kunna höras lite mer eftersom det är ett så fräckt riff. Det kommer bort lite nu.
 :)
Tack. Har inte tänkt på kompgitarren som ett riff. Jag bara spelade liksom. Kanske skulle renodla några av fraserna där till ett riff. Kul.

Egget har nog kanske rätt, även om jag inte märker det själv, men: Bra arr, schysst känsla i sången, cool gitarr som understödjer sången helt rätt.

Denna hade jag laddat ner, om man kunnat :)
:lol: Tack.

Javafan. ja sa ju de: slide is teh shit.

Lite fisigt ljud på slideguran. Upp med low mid och rörförstärkare. skall låta muddigt tycker jag.

Kalas.
Ska försöka tjocka till och puffa upp. Tnx.

Nog det bästa jag hört  från din penna!
En närmast psykedelisk skapelse - understyks av ljudet på sologiten
S-bra låt som sitter som en smula i grundkompet - kompgit, bas , drumsen - höj gärna kompgit
Gillar sliden även om ljudet kanske är lite stingit
Bra sång, särskilt när du tar i - ta gärna det om du sjunger om den
Jäklar ja ...

men riktigt så känner inte jag mej när jag är på väg till jobbet ...
Ah. Tack. Ganska nöjd med texten själv. Har ju extremt svårt att skriva texter och får sällan till det. Här skrev jag om något vardagligt enkelt och då kom det ganska snabbt och av sig själv. Verkar råda delade meningar om sologitarren ja. Försökte hitta nåt liknande Black hole sun av Soundgarden för solot. Tack.

Jo, jag gillar detta.
Kanske kunde varit aningen styggare, lite mer attityd alltså.
 :P
Tack. Ska försöka skrämma fram lite mer attityd till sånginspelningen. (slask som ligger nu)


Åsså missade jag att kommentera feedbacken medans låten var färsk i era minnen. Sorry för det.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends


Helbra låt bra arr på allt utom då just den där sliden. Det låter som om du har tagit med en kusin från landet därför att han hade slidegura.... den gör inga figurer eller något den bara låter. Hade hellre hört ett lite bluddrande gitarrspel som ligger lägre och som förstärker den fina melodin och sången. Efter 166 på spelaren så händer något och det gillar jag trots allt.

Det kan vara så att jag har hört lite myckewt slide på sistone förstås - smaken är som baken etc.

Eko
Ja det var min Chrome-kompanjon Emulator som lurade in mig i slideträsket inför vårt nästa projekt där slide kommer inneha en av rollerna. Har ju aldrig förr spelat det men tycker ändå att det funkar för det mesta. "Den bara låter..."  :lol: :lol: :lol:

Med lite Slide-distans så har jag lyssnat igen och jag ber att få ändra min inställning - låter riktigt bra det här :D Alltså ÄVEN sliden. Hehe - bra att lysna flera gånger. Nä nu ska jag Off To Work.
Häpp Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


oceanmusic

  • Gäst
Oj så snygg! :)
Kom på mig själv att sitta och gunga direkt när låten hade börjat.  :D
Tycker det är en bra balans genom låten, både på instrument och sång. Snygga räkor lite här och var. Bra uppbyggnad, gillar de olika elementen i låten. Enda funderingen är att sången borde vara skitigare för att spegla den stämning och förväntan som låten bygger upp hos mig.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kort kommentar om slide lir:

Släpa pekfingret bakom sliden så "dödar" du alla ringande toner från övriga strängar.
Jag fick det tipset av en slide fantom för några år sedan,men det kanske är väredlöst vetande för dig..Men ett bra tips i vart fall till dom som inte vet det.

Mvh
Micael


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
OK,
Egentligen är allt nästan perfekt så det jag har att säga är bara detaljer i sammanhanget. Det är en jäkligt bra låt som låter jäkligt bra, så är det bara. Och fett låter det men inte som av limiter.  ^_^ Trodde det var leslie på sologitarren, men läste att det var flanger. Skönt feel iaf. Sliden tycker jag tar lite väl stor plats i ljudbilden.

Slasksången är verkligen bra för att vara slask. På ordet "again" i refrängerna låter du kusligt lik Neil Young.
Det som jag tycker du kan fundera på att göra annorlunda på riktiga sången är att skjuta på lite mer mellanregister, så den får lite mera leadkaraktär. Hellre genom sångteknik än eq. Ta lite av slidens roll, som då skulle behöva gröpas ur och bli lite snällare?
DON'T PANIC


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Med lite Slide-distans så har jag lyssnat igen och jag ber att få ändra min inställning - låter riktigt bra det här :D Alltså ÄVEN sliden. Hehe - bra att lysna flera gånger. Nä nu ska jag Off To Work.
Häpp Eko
Nice. Hoppas du hade en bra dag på jobbet.  :D

Oj så snygg! :)
Kom på mig själv att sitta och gunga direkt när låten hade börjat.  :D
Tycker det är en bra balans genom låten, både på instrument och sång. Snygga räkor lite här och var. Bra uppbyggnad, gillar de olika elementen i låten. Enda funderingen är att sången borde vara skitigare för att spegla den stämning och förväntan som låten bygger upp hos mig.
Skitigare sång. Tänker du mixmässigt eller sångmässigt tro.  :unsure:

Kort kommentar om slide lir:

Släpa pekfingret bakom sliden så "dödar" du alla ringande toner från övriga strängar.
Jag fick det tipset av en slide fantom för några år sedan,men det kanske är väredlöst vetande för dig..Men ett bra tips i vart fall till dom som inte vet det.

Mvh
Micael
Japp, ett måste om man vill spela melodier. Jag spelar med sliden på lillfingret och hela näven ligger på greppbrädan bakom. Mest för att det är det enda fingret det passar på så då fick det bli så.   :lol:

OK,
Egentligen är allt nästan perfekt så det jag har att säga är bara detaljer i sammanhanget. Det är en jäkligt bra låt som låter jäkligt bra, så är det bara. Och fett låter det men inte som av limiter.  ^_^ Trodde det var leslie på sologitarren, men läste att det var flanger. Skönt feel iaf. Sliden tycker jag tar lite väl stor plats i ljudbilden.

Slasksången är verkligen bra för att vara slask. På ordet "again" i refrängerna låter du kusligt lik Neil Young.
Det som jag tycker du kan fundera på att göra annorlunda på riktiga sången är att skjuta på lite mer mellanregister, så den får lite mera leadkaraktär. Hellre genom sångteknik än eq. Ta lite av slidens roll, som då skulle behöva gröpas ur och bli lite snällare?
:wub:
Egentligen har jag nog vant mig vid slasktagningen, men det är vissa grejer som gör att jag måste ta om. Första frasen är ju ruggigt falsk och sen styr det över i vers två alldeles förträffligt så.....
Sångteknik har jag ingen så det får nog bli via EQ.  :lol:

Tackar tackar.


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Detta var en låt jag spontant gillade. Då låten ligger på halvfärdiga så tar jag för givet att du inte börjat mixa den ännu. För mixas det behöver den. Jag vill ha mer tryck i nästan allting. Det låter nu luddigt och odistinkt om allt utom sliden. Sliden låter bra (spelmässigt) men har lite vasst ljud. Det blir lite för mycket av det goda med sliden också. Automatisera volymen på det spåret och sänk ner den utom där den gör sig som allra bäst. Låt den titta fram när den svarar sången t.ex.
Sången låter förövrigt väldigt lovande. Visst märks det ibland att det är en slasktagning men kan du bara bättra på de kritiska partierna så kommer det bli bra som sjutton. Ha sången starkt och nära i mixen. Jag tror sången kommer att bära låten och göra den till en pärla. Jag får lite vibbar av Marc Knopflers låt "Fare thee well Northumberland" (stavning?), en låt som jag gillar väldigt mycket.

Överlag bra jobbat med låtskrivandet!


oceanmusic

  • Gäst

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Snygg låt,high hatten låter ''mp3'' dock? Nått med mixen?
i övrigt snyggt lirat,du spelar precis som jag lite småfalskt på sliden,kul att höra,men slide sätter man ju ofta ''on the fly'',det blir vad det blir.... :) Dock har ingen kommenterat detta förut. ;)
Sången distar på nått ställe,men din röst är bra,jag hör ,på vissa ställen,faktiskt, Tommy Bolin........ :wub:

Summa summarium då: Bra låt,lite konstigt trumljud,snyggt slidelir(som de flesta här vet älskar jag slide)lite anonym bas,men då jämför jag med mina ideal,altså en anmärking i marginalen :)
IKEN LIKES!!!
Keep it up!!
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Skönt lir rätt igenom. Du behärskar sliden klockrent. :)
Riktigt skönt gung på låten och snygga harmonier.
Bra sång oxå!
Mvh // djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Aettan

  • Gäst
Jag har nog inga problem med sången överhuvudtaget och låten är kanoners men jag gillar inte gurorna eller rättare sagt sliden och den som ligger och "plektrumplockar". Det är tonvalet på sliden och lite grann när i takten du lirar dom och figuren på den andra som inte faller på läppen. Fan man blir lite petig när det är bra grejor men om man tänker sig att den här skulle pluggas för amerikansk radio så ........  Men bra som fan är det helt klart, inte min stil men bra.


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Bra låt och den torra sången ger skön kontrast till det fylliga kompet. Sidegitarren funkar väldigt bra men tar lite för mycket plats, behöver inte vara med överallt. Sen tycker jag det lyfter snyggt när stämsången sätter in!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou W!
Låten som helhet kunde toppa Europalistorna!
Snyggt lirat och framförallt sjunget gillas, men mixen finns det dock greijer att skruva på.

Den kissnödiga gnälliga gitarren måste fås under kontroll. Den kan ju inte följa med låten från början till slut utan kommentar...
Den (eller han/hon) behöver nåt som kontrar i andra örat, och då menar jag inte barta panorering.
Kanske nån distgitarr i andra örat för balansens skull...
Skitsnyggt parti detta "all to work" med snygga stämmor.
Sången kan kse måste under luppen, tycker det aningen distar, kanvara mina greijer som göret.
Gitarrsolot blir  lite onödigt brett, tar livet av resten. Skala bort choruset så sitter det.

Fanken vilken snygg låt detta kommer att bli, din röst e ju toppen, med stämmorna blir det .... moppen!
Näe, de va uselt sagt... sång o stämma gillas så fan in the dilemma...

Oj oj då, alltså detta är ett av dina bättre alster, GILLAS HÅRT! :)

h.  johan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Här har det verkligen hänt grejer. Tack så mycket alla som hjälper till att göra låten bättre.

Detta var en låt jag spontant gillade. Då låten ligger på halvfärdiga så tar jag för givet att du inte börjat mixa den ännu. För mixas det behöver den. Jag vill ha mer tryck i nästan allting. Det låter nu luddigt och odistinkt om allt utom sliden. Sliden låter bra (spelmässigt) men har lite vasst ljud. Det blir lite för mycket av det goda med sliden också. Automatisera volymen på det spåret och sänk ner den utom där den gör sig som allra bäst. Låt den titta fram när den svarar sången t.ex.
Sången låter förövrigt väldigt lovande. Visst märks det ibland att det är en slasktagning men kan du bara bättra på de kritiska partierna så kommer det bli bra som sjutton. Ha sången starkt och nära i mixen. Jag tror sången kommer att bära låten och göra den till en pärla. Jag får lite vibbar av Marc Knopflers låt "Fare thee well Northumberland" (stavning?), en låt som jag gillar väldigt mycket.

Överlag bra jobbat med låtskrivandet!
Jag är väl inte mixare egentligen. Det blir som det blir på nåt vis. När jag hör allt som jag vill höra det brukar jag tycka att jag är klar. Men nu när du säger det så håller jag med. Mer tryck hade varit kaka. Tack så mycket Stolle.  :)

Skitigare = Mer Cortez och Whiskey ;)
Whiskey kan jag gå med på, men röken vill jag helst ha i whiskeyn.

Snygg låt,high hatten låter ''mp3'' dock? Nått med mixen?
i övrigt snyggt lirat,du spelar precis som jag lite småfalskt på sliden,kul att höra,men slide sätter man ju ofta ''on the fly'',det blir vad det blir.... :) Dock har ingen kommenterat detta förut. ;)
Sången distar på nått ställe,men din röst är bra,jag hör ,på vissa ställen,faktiskt, Tommy Bolin........ :wub:

Summa summarium då: Bra låt,lite konstigt trumljud,snyggt slidelir(som de flesta här vet älskar jag slide)lite anonym bas,men då jämför jag med mina ideal,altså en anmärking i marginalen :)
IKEN LIKES!!!
Keep it up!!
Jag fick höra nån gång att det räcker att koda mp3 i 160, men jag kan testa att koda denna högre till nästa mix.
Jovisst. Sliden blev vad det blev. Första gången jag hörs spela slide så jag kan nog behöva öva lite.
Tack tack.

Skönt lir rätt igenom. Du behärskar sliden klockrent. :)
Riktigt skönt gung på låten och snygga harmonier.
Bra sång oxå!
Mvh // djonas
Tack.  :)

Jag har nog inga problem med sången överhuvudtaget och låten är kanoners men jag gillar inte gurorna eller rättare sagt sliden och den som ligger och "plektrumplockar". Det är tonvalet på sliden och lite grann när i takten du lirar dom och figuren på den andra som inte faller på läppen. Fan man blir lite petig när det är bra grejor men om man tänker sig att den här skulle pluggas för amerikansk radio så ........  Men bra som fan är det helt klart, inte min stil men bra.
Kul att det var bra fast du inte diggar stilen.  :D

Bra låt och den torra sången ger skön kontrast till det fylliga kompet. Sidegitarren funkar väldigt bra men tar lite för mycket plats, behöver inte vara med överallt. Sen tycker jag det lyfter snyggt när stämsången sätter in!
Ska nog rensa lite i slidespåret ja.
Tackar för feed.

Tjou W!
Låten som helhet kunde toppa Europalistorna!
Snyggt lirat och framförallt sjunget gillas, men mixen finns det dock greijer att skruva på.
Den kissnödiga gnälliga gitarren måste fås under kontroll. Den kan ju inte följa med låten från början till slut utan kommentar...
Den (eller han/hon) behöver nåt som kontrar i andra örat, och då menar jag inte barta panorering.
Kanske nån distgitarr i andra örat för balansens skull...
Skitsnyggt parti detta "all to work" med snygga stämmor.
Sången kan kse måste under luppen, tycker det aningen distar, kanvara mina greijer som göret.
Gitarrsolot blir  lite onödigt brett, tar livet av resten. Skala bort choruset så sitter det.
Fanken vilken snygg låt detta kommer att bli, din röst e ju toppen, med stämmorna blir det .... moppen!
Näe, de va uselt sagt... sång o stämma gillas så fan in the dilemma...
Oj oj då, alltså detta är ett av dina bättre alster, GILLAS HÅRT! :)
h.  johan
Kissnödig gitarr...  :lol: :lol:
Sliden igen ja. Visst, det verkar helt klart nu att det behöver gallras där.
Kan nog vara en god idé att backa på choruset som är en flanger i solot. Blir lite väl mycket fluff.
Skitkul att du gillar hårt.  :wub:


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Du är jävligt vass på att lira gura Wernis. RIKTIGT vass. Hatten av för det. Låten tycker jag är helt ok och sången är bra, men jag tycker den låter för "ung" i förhållande till stuket. Nu ska jag iofs inte säga ngt för egen del heller...men jag skulle vilja ha ett litet uns/snäpp mer pondus i det hela. Läser iofs att det är slask, men ändå. Mina små funderingar  i natten bara....rock on! :)
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Du är jävligt vass på att lira gura Wernis. RIKTIGT vass. Hatten av för det. Låten tycker jag är helt ok och sången är bra, men jag tycker den låter för "ung" i förhållande till stuket. Nu ska jag iofs inte säga ngt för egen del heller...men jag skulle vilja ha ett litet uns/snäpp mer pondus i det hela. Läser iofs att det är slask, men ändå. Mina små funderingar  i natten bara....rock on! :)
:wub: :wub:
Har spelat om sången nu. bättre ?



Ny version 2009-02-10
Förändringar och ny mp3 längst upp i tråden.

// W


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Definitivt bättre
Sången är ju höjdarbra
Sliden kommer bättre till sin rätt
på denna gräsligt bra låt
Kanske att pianot kunde höjas och tom få verka utan andra instrument i sticket
men annars låter det ju klappat och klart
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jabbadabbadoooo,för att travestera en känd stenålders snubbe :D

Möjligen lite hög sång på versen som du sa,kan ju bli en häftig effekt om du drar ned den lite - sen när reffen kommer så brakar det lös.
Mycket bättre sång tagning här Stefan,skön feeling i rösten som sitter i låten som en smäck.
I mina lurar låter det klart,hittar inget att gnälla på.Möjligen har cykeln en liten point om pianot..


Mycket snyggt lirat,och VILKEN LÅT DETTA ÄR!!

Överlägset det bästa jag har hört från din påse.

Mixen kanon.

EDIT: Upptäckte ett irriterande puff ljud 02:22,du har väl ett puffskydd till B1:an?
Jag kör också med en B1:a mellan varven - helt ok mick i den prisklassen.

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 11.02.2009, 01:39:46 by Harmonica mike »


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo visst. Nu låter mixen bättre. Fortfarande en skitbra låt. Några småsaker. Jag tycker att essen är lite vassa i sången. Ta t e x madness vid 2.25 och insane 2.34. låter lite vasst.
Sedan låter det inte som att du har städat sångspåren. Lite smaskande och läppljud hörs ibland på verserna.

Det där är typiskt för kritik på forum. Vissa tycker si och vissa tycker så. och för att spä på det där så tycker jag nog att sliden kunde petas upp en millimeter till. Annars tycker jag den är klar. :)


oceanmusic

  • Gäst
Ja, nu låter det alldeles färdigt i mina öron! :) Jag gillar låten och nu tycker jag att du fått till skitigheten/attityden i rösten som passar till låten. Gitarrspelet som vanligt kalas! :D