Kontrollrummet

SlowDowns - Chocolate Fountain

gäst · 9 · 1164

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 253
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nuförtiden tycker jag att man aldrig kan veta vad som väntar en när man trycker på en OM-länk. Så det är lika spännande varje gång. Gillar detta även om anarki brö ut vid 1:30 nånstans och det låter nästan som en riktigt bas kul, gillar din orgel vad var det för något?
Ja kul låt eller jam eller vad man ska säga. Fräscht.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


oceanmusic

  • Gäst
Hehe, har mao lyckats i mitt uppsåt!  :D  ;)

Tack Eko! :)

Det är min Yamaha bas med Behringer Vtone Bass. Orgeln är någon slags B4 hybrid från Kontakt 3.
Ska pilla lite med synken som är lite ur fas här och var. Funderar på att lägga lite Les Paul på det hela också.


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Ballt!
Det distar om basen på nått ställe,och det är delvis lite otight..... ;)
påminner om vårat ''New Years jam''  på vissa ställen..... ;)
Sådant här brukar jag göra i bland,jag spelar dock aldrig in det av någon anledning.........
Kanske borde jag göra det........ :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


oceanmusic

  • Gäst
Ballt!
Det distar om basen på nått ställe,och det är delvis lite otight..... ;)
påminner om vårat ''New Years jam''  på vissa ställen..... ;)
Sådant här brukar jag göra i bland,jag spelar dock aldrig in det av någon anledning.........
Kanske borde jag göra det........ :)

Så sant så, Iken, tack för lyssning och feedback! :) Det blev lite för mycket "krut" här och var med basen. Får lägga om med lite mer synk helt enkelt. Nu ska det byggas idag så jag får se när jag hinner med...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det är ju ett jam, men det känns lite för planlöst, jag skulle tagit bort elpianofiguren, eller tonat ner den till förmån för den coola basen mer. Sen plippar nån orgel här o var.

Varför inte testa att dra det mer åt det malande monotona...bygg en hypnotisk grundfigur och låt instrumenten gästspela, men små subtila inhopp.

mintre strutt, mer monotoni tror jag på :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Basen låter helhärlig. Skönt sound på den.

"Låten" var ett jam ja. Det mesta låter äkta jammat utom trummorna som är märkligt tunna.

Bra livekänsla annars.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ett jam är ett jam och ska väl helst avnjutas direkt och live.
Men det finns en del slingor här som kan användas för att utveckla något -  kanske åt det håll emu pekar på
En ljus orgelstämma påminner ljudmässigt om något från Bosse Hansson Sagan om ringen
Rätt kul!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


oceanmusic

  • Gäst
Det är ju ett jam, men det känns lite för planlöst, jag skulle tagit bort elpianofiguren, eller tonat ner den till förmån för den coola basen mer. Sen plippar nån orgel här o var.

Varför inte testa att dra det mer åt det malande monotona...bygg en hypnotisk grundfigur och låt instrumenten gästspela, men små subtila inhopp.

mintre strutt, mer monotoni tror jag på :)

Tack Emu! :) Bra tips! Ska dock börja med att lägga om basen, då den är alldeles förskräckligt orytmisk. Ska kolla vad jag kan göra. Tanken var att göra någon slags pastisch hur det kanske kunde ha låtit på Bromside, ett ungdomsgård som jag aldrig var på... (60/70-tal)

Basen låter helhärlig. Skönt sound på den.

"Låten" var ett jam ja. Det mesta låter äkta jammat utom trummorna som är märkligt tunna.

Bra livekänsla annars.

Tack Wernborg! :)

Basen är mysig, både att lyssna till och att spela på! Bra köp helt enkelt, trivs med den. Plockar dock fram den för sällan dock...

Ett jam är ett jam och ska väl helst avnjutas direkt och live.
Men det finns en del slingor här som kan användas för att utveckla något -  kanske åt det håll emu pekar på
En ljus orgelstämma påminner ljudmässigt om något från Bosse Hansson Sagan om ringen
Rätt kul!

Tack cykeln! :)
Ska som sagt ta en "översyn" av låten. Det var sent på kvällen och kvällsmänniska som jag INTE är, blev det som det blev...  ;)