Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Essence of life (ny version samt remix!)

<< < (2/8) > >>

flabb:
Fin låt, gillar att det är bra med djup i rösten, passar till musiken tycker jag. Som redan sagt, kanske lite mindre volym på stråkarna. Kanske en ylande gitarr skulle passat in (eller förstöra) i låten :)

Marruschkka:
Väldigt vackra harmonier här mr Rattle :P

Rösten (snyggt basig i denna, me like!) ska komma fram ännu mer, i synnerhet på den första delen med bara röst och stråk... och då tror jag på att stråkarna ska ner ett snäpp..annars tycker jag detta är alldeles utsökt. Fin text oxå.

Kontemplativt :)

Den här kommer snart att sparas för mp3-spelaren...mycket lovande.

/Marr

oceanmusic:
Snyggt och stämningsfullt! :)

Gillar också stråkarna men de borde vila lite här och där, som någon redan skrev.

Och oj vad det kliar i ambientremixfingret, rackarns bra grund, skulle kunna bli en väldigt annorlunda remix.  ;)

Emulator:
din bästa låt EVER tycker jag. Stråkarret har det sagts allt om. I övrigt är melodierna och harmonierna helt underbara.

tack för att du delade med dig av denna pärla.

Rattlesnake:
Hej alla,
Tack!
Kul att ni är så överrens, jag förstår precis vad ni menar. Stråkarna är väl dominanta både till spel och ljud. Jag tror jag nu vet hur de skall fixas till tack vara era kommentarer!

Sången kunde kanske ha gått i en högre tonart men då tappar jag botten. Har nyss gjort en ny tagning som är lite klarare och renare.

Den som vill får gärna remixa :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion