Kontrollrummet

Ocean Music - Linear Dreams

gäst · 7 · 1194

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Litet stycke inspirerat av bilden nedan.

Länk
[mp3=200,20,0,center] http://www.oceanmusic.se/sketcher/Linear%20Dreams-15.mp3[/mp3]



Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Bach möter ......tjaa vad? Är det viken nedanför ditt hus? Inget att skrinda på kanske?  :D
Gillar pianot som spelar mot ''Kyrkoorgeln'',Jag älskar klassisk musik har ungefär 100 cd'n med sådant,mycket med orgel.....En hel del med Gunilla Von Bahr('Solflöjt'') Orgelsymfoni No3,Saint Saens,är en favorit.....Fast grannarna gillar inte slutackorden (TELARC)   :lol:
Lite midi om ''stråkarna'',annars kanon.Gillar den där orgeln som ligger i bakgrunden,upp med den....... ;) Lite annorlunda mot det du brukar göra OC! :)
IKEN likes.... :)



''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Läcker sak......
Drömmer mig bort till en annan plats med denna i lurarna.....
Keep it up !!!
Nobody sings Dylan like Dylan


oceanmusic

  • Gäst
Bach möter ......tjaa vad? Är det viken nedanför ditt hus? Inget att skrinda på kanske?  :D
Gillar pianot som spelar mot ''Kyrkoorgeln'',Jag älskar klassisk musik har ungefär 100 cd'n med sådant,mycket med orgel.....En hel del med Gunilla Von Bahr('Solflöjt'') Orgelsymfoni No3,Saint Saens,är en favorit.....Fast grannarna gillar inte slutackorden (TELARC)   :lol:
Lite midi om ''stråkarna'',annars kanon.Gillar den där orgeln som ligger i bakgrunden,upp med den....... ;) Lite annorlunda mot det du brukar göra OC! :)
IKEN likes.... :)

Tack för lyssning och ord Iken! :)

Pianotemat kom först, sedan brodyren med orgeln och annat och sist de tre akkeguror som ligger i början.
Stråkarna har du rätt i. Bör fiddla lite mer med dem. Det är två olika orglar från Kontakt 3 och bägge tycker jag fungerar kalas. :)

Tanken var en spansk katedral, vet inte riktigt om jag lyckats.

Det är taget från bryggan, ja. Vinden och den lilla värmen som var, har tyvärr brutit upp isen så att ge sig ut med skridskor är lite olämpligt just nu.  <_<



Läcker sak......
Drömmer mig bort till en annan plats med denna i lurarna.....
Keep it up !!!

Vad kul, tack badlands för lyssning och ord! :)
Väldigt glad över beskrivningen drömmer, då har jag hamrat rätt. ;)



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
kontemplativt litet stycke. kanske lite struttigt på pianot? Å andra sidan har du ju baserat hela låten på det så att be dig ändra är väl som att be en bokhandlare ta bort böcker ur sortimentet.

orgeln ligger lite lågt kanske, men å andra sidan kanske den skulle var lite "off" om man höjde? Känns som slingans "budskap" eller hur man skall säga skall ligga i bakgrunden.


börjar gå framåt på gitarrfronten hör jag :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


oceanmusic

  • Gäst
kontemplativt litet stycke. kanske lite struttigt på pianot? Å andra sidan har du ju baserat hela låten på det så att be dig ändra är väl som att be en bokhandlare ta bort böcker ur sortimentet.

orgeln ligger lite lågt kanske, men å andra sidan kanske den skulle var lite "off" om man höjde? Känns som slingans "budskap" eller hur man skall säga skall ligga i bakgrunden.


börjar gå framåt på gitarrfronten hör jag :)

Tack för lyssning och målande ord Emulator! :)
Skönt att du kom på bokhandlarliknelsen själv. ;)
Pianot skall vara det framdrivande, orgeln ska lira lite drömskt i bakgrunden bara. Det finns lite pyssel kvar dock.
Tack även för gitarrkommentar, sporrar bra! :)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Härligt J.T..längtar till skärgården.. :wub:
Kontemplativt och inspirerande, luftigt..dvs sparsmakat..gillar detta jättemycket!!
Mera sånt här..läckert med lite oriental oxå!

I år tänker jag frekventera holmen betydligt mer..dvs..som jag brukar..laptop och bredband fixat dit ut..då är allt räddat..hehe!!

Tjena mors skärgårdsgranne :P

/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan