Kontrollrummet

karl-Play

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
LÅTNAMN: Play
FRAMFÖRT AV:karl
GENRE:singersong med el
LÅTLÄNGD:2:09
KOMPOSITÖR: karl
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Trött på kriget i Gaza och alla andra krig också för den delen där barn kommer i kläm
...känns så j#¤%la pretto ibland att skriva en text om det men den här kom igår iaf och den borde ju vara på svenska också men....vad tror ni?

[mp3=200,20,0,center]http://www.karlmusic.se/play.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 15.01.2009, 23:46:17 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Funkar bra - sjunget ur ett barns perspektiv förmodar jag. Tycker att det finns plats för en runda till med annan text den blev lite kort s.a.s. eller en instrumental slinga kanske. Vreden och frustrationen finns där -bra men det är kanske inte ursvårt att få till det i dessa tider. Det där Mellanöstern är ett rätt så j**la hopplöst kapitel i mänsklighetens historia.
Snyggt arrad och bra ljud i övrigt.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


asti

  • Gäst
Jättesnygga harmonier - som alltid! Tycker dock att mixen blir lite grötig när elgitarren kommer in efter drygt halva låten!
Väldigt fint arr i övrigt. Nivåerna på t.ex sången behöver lite justering. En vers till eller ett stick vore nog inte heller fel!
Vad gäller texten är det väl bland det mest angelägna man kan skriva om nu - svenska eller engelska spelar inte så stor roll!


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Eko...tnx....ja över tusen döda nu och barnen blir drabbade som alltid...och ibland känns det bra att ta upp  ämnet och inte bara sjunga om olycklig kärlek   B)

asti...tnx, ska se över nivåerna men själva "grötigheten" är planlagd, vill ha det stökigt just där...kul att du gillar i stort...

/ karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Inte alls pretto. Väldigt angeläget och om den bara kunde spelas i USA. Fox News fortsätter som vanligt att misskreditera de som försöker lindra effekterna av Israels apartheidssystem och pågående folkmord. I Sverige, som för länge sedan slutat stå på de förtryckta folkens sida, är det kusligt tyst... Fin låt som alltid från dig som sagt. Snyggt arrad med de båda akkegurorna och elguran ger dramatik. Det enda är väl andrastämman som inte är helt 100, annars topp. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo sådär känner man nog rätt så ofta när man skirver om saker som verkligen berör en. Det är lätt att det slår över till att bli pretentiöst, men jag tycker du klarar det mycket bra. Det beror ju också på att du har en helt egen nerv i din röst som gör att du verkligen kan uttrycka saker utan att det blir fånigt. Behåll den där lite ilskna desperationen i sången så kan du sjunga nästan vad som helst och få det att funka. Sedan tyckte jag att texten faktiskt var riktigt bra.
Arret är i grunden snyggt, men mixen behöver mycket arbete till. Nu känns det rörigt och lite bumbligt, speciellt när elgitarren kommer in då det grötar ihop sig med trummor och hela grejen. Jag förmodar att detta bara var betaversionen.  :)


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx...  equality för dina öron...du verkar ha stenkoll på läget och jag håller med i stort..../ karl  B)

egg...ja det får väl vara beta:n ska eq:a basen som mullrar på efter 1:10...tack för lyssning och kul att du gillar i stort
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Ovanligt "hårt" karl. Tänker då på det elgitarriska och det passar med rätta. Bra!
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Jag njuter väldigt av harmonierna och arret! Men det är ju sånt du jämt lyckas med så jag är inte förvånad :D. Snyggt när elgura och fullt trumös faller in. Skulle gärna vilja höra med odubbad sång eller är det badrumseko?


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Krig är en förbannelse som inte bådar gott drabbar oskyldiga! :(
Din låter gillar jag karl berör en.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx Bengan....ville få till något åt Foo hållet men får väl jobba vidare... B)

91:an...visst det är två sång på då jag tycker det blir fylligare...kul att du gillar i stort./ karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jao. funderar lite. Gillar verkligen grötigare hårdare karl, känns som det är en naturlig utveckling efter att vara mästare i mer softa genres!

Dubbningen tycker jag kunde användas mer sparsamt. Ett barn uttryck känns som det skulle framställas mer intimt om du sjöng en stämma, och tog i med två "där det behövs"

Mixen känns lite spretig, framförallt sången ligger ovanpå får man en känsla av.


Bra låt annars, vrid till lite så skall det nog bli kalas!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Krig är en förbannelse som inte bådar gott drabbar oskyldiga! :(
Din låter gillar jag karl berör en.
tnx
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se