Det skulle vara givave om någon/några "sak-kunniga" kunde utverdera pluggarna. Framförallt i relasion till andra i samma division, tex Blockfish, e.d. Att orginalen är bäst, vet vet vi med största säkerhet. Men hur står dom sig mot orginalen? 
Alltså du vill ha en test där man kör in sinussignal på 1 kHz och sen jämför originalet med alla slutresultat och analyserar om det i teorin är "bra kvalitet" på fanskapet?
Nä, sånt blir det inte hos mig i varje fall.
Hej tsmalmbe!
Hoppas vi inte missförstår varandra. Jag är "mekanist" och novis

i ljudskruvarsvängen. Därför har jag lite svårt att sätta fingret på dom rätta ställena.

Hur man gör utverderingar av pluggar har jag inte en aning om.

Men låt mig gissa att algoritmerna har varierat en aning genom tiderna. Det borde finnas morderna procesor besparande algoritmer i dem ny pluggarna. Detta som exempel.
Det måste finnas en orsak till att dom är "super-gratis". Har det hänt något i "plugg-värderen" som gjort dom komersiellt värdelösa?
Jag läste testen som var gjord. Och det var inget fel på den (som jag kan förstå). Den ger svar på flera frågor.
Eller är detta resomemang en "mekanists yrkesskada". Jag menar att, om det funkar och blir bra så spelar et ingen roll vad ett "test" ger för resultat. (Jag kanske ska ta upp det med min psykolog).
Det är värdefullt med Era uppfattningar och åsikter. 
Det gäller att ha ett bra perspektiv på plugga, program och andra hjälpmedel.
Citat från: Gubben i Kalmar skrivet idag kl. 01:12:45
Citat från: joachime skrivet 2007-04-22, 13:39:26
Aixcoustic creations Electri-Q poshifopit edition (puh, långt namn) är den absolut bästa gratis-EQ'n enligt mig. Funkar mycket bra både till mix och mastring. Den har en hel del finesser och det kan ta ett tag innan man behärskar den till fullo, men samtidigt är den välljudande från början. Ladda hem den och ge den en chans!
Jag testa den i samband med "Mixologi-kursen" men fick inte den att funka riktigt. Jag kunde bara ha en per projekt?!?!
Men vist, det kanske var en bugg som är åtgärdad nu. Ska testa igen.
Ja de tidigare versionerna har varit buggiga, men den senaste funkar stabilt hos mig. Ladda hem och testa!Nu har jag den i durken. Det är inte samma version som jag har kört tidigare. Jag ska köra det i veckan (i mån om tid). I mastrings-sammanhang tycker jag mig behöva en "bättre" EQ. Idag använder jag "LinearPhaseGraphicEQ version2.1.5".
Du tipsade mig en gång om en plugg som analyserade om det fanns "fasfel". Va hette den? Den försvan i samband med en disk-krasch.
Vänligen
Gubben i Kalmar
« Senast ändrad: 23.04.2007, 12:01:32 by Gubben i Kalmar »
Med vänlig hälsning
Gubben i Kalmar