Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Play like Chopin
Harmonica mike:
--- Citat från: mahan skrivet 24.01.2009, 00:18:50 ---Tjou Micael!
Kommenterade denna tidigare , med lite väl mycket promille :rolleyes:
Tar den en gång till nu, tror att det är en ny version åxå...
Jisses va fint det låter, jäkligt fin balans med mixen. Dynamik finns, allt hörs, flöjten sitter, snyggt reverbutrymme du gett den.
Guran e nästan, men bara nästan för långt bak. Snyggt!!
Rytmändringen vid 1:10 vet jag int om jag helt kan underteckna...
Men när jag lyssnar vidare så blir det ju lixåm en ny låt.
Och den gungar på sketasnyggt. Munspelet behöver dock plockas lite mer upp med reverbet.
Tycker detta låter väldigt färdigt, så om du känner dig lat Micael så kan detta anses klart ;)
Annars kan du kolla med kommentaren!
Usch vilken kommentar det blev...ö..
Låten är toppsnygg, lite slip på ...
h. johan
--- Slut citat ---
OJ!
Missat flera kommentarer på denna.
Johan:
Jag körde lat varianten då det mesta funkar fin fint i denna.Tanken med de två "olika" delarna var att det skulle finnas en ansats av shuffle i första delen,sen ett renodlat shuffle lir i del två.Kul att det funkar och STORT tack för ditt mix utlåtande och för att du gillar liret och låten.
Aettan:
Antar att du menar virvel slagen i början..Jag försökte ge låten en ansats av shuffle innan det blir shuffle på allvar liksom..Kul att du gillade denna.
Silverpilen:
Sången,blir glad av ditt utlåtande om den.Kul också att du gillade alstret.
Örjan:
Sången ja,den är nästan helt ren förutom reverbet som ligger på mastern.Ännu närmare tror jag skulle ge en konstig ljudbild.Men visst,lite dist skulle sitta fint på den.Kanske skulle sjungit i munspels micken..?
Lite mera vågad panorering i mixen kanske skulle höjt alstret...Dock har jag hört denna så många gånger nu att jag vant mig,tycker mixen funkar bra.Jämförelsen med Tom Waits har jag hört förr,för att inte nämna liknelserna med Roffe Wikström :D
Karl:
Jo jag tog en väl behövlig paus från musicerandet,men nu är jag på G igen.Slutet blev väl lite väl kort ja,låten hade nog tålt en till munspels sväng som avslutning.Annars blev slutet tight och fränt tycker jag med sin tvärnit.Sveriges bästa bluesröst - :wub: tack för den Karl.
Mr Thomp:
Japp nu sitter allt.Olas gura var pricken över i:et.Orgeln blev rätt också,märkligt.Antar att jag tänkte på en gura då jag satte den..Lite tur kanske,who knows :)
Lite skitigare mix..nja,den får ses som klar nu och gå till historien.
##################
Tack alla för fina kommentarer om denna låt,och tack för all hjälp under utvecklandet.Om jag bara visste hur man får upp hela tråden på färdiga så skulle den förflyttas dit,för nu hör denna hemma där.
Mvh
Micael
Danny Dee:
Gött sväng!!! Tyckte shuffle delen knuffar på riktigt jäkla bra.
Det enda jag fastnade lite på var övergången till just shuffle. En klassisk golvpuka, virvel och kagge byggning hade kanske gjort det lite mer självklart.
Asbra sång som på allt annat jag hört som du gjort.
/Danne
Harmonica mike:
--- Citat från: Danny Dee skrivet 18.06.2009, 11:20:26 ---Gött sväng!!! Tyckte shuffle delen knuffar på riktigt jäkla bra.
Det enda jag fastnade lite på var övergången till just shuffle. En klassisk golvpuka, virvel och kagge byggning hade kanske gjort det lite mer självklart.
Asbra sång som på allt annat jag hört som du gjort.
/Danne
--- Slut citat ---
Danne:
Kul att låten funkar.Jo shuffle delen är ju som mammas gata - rak och fin :)
Antar att du menar trumfillet innan/vid övergången,och jag som tyckte det var så snyggt.Trummis blir man aldrig,hittade en loop som jag modifierade lite på keys.Lite tur också att jag fick ihop trummorna,min STORA akilles häl.Brukar för det mesta få mycke stryk där av boysen,rätt nära dock på denna.
Kul att du diggar min pipa,jag skall bättra på den i helgen med några virrar :D
Thanx för comment Danne och trevlig midsommar.
Mike
Danny Dee:
Det är ett snyggt fill :) Kanske jag som är lite för stiff :D
Trevlig midsommar själv.
/Danne
Harmonica mike:
Hur fan gör man boys.Försökte få upp denna på färdiga men det gick ju inte..Jag och datorer - shit.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida