Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Play like Chopin

<< < (9/15) > >>

max:
Tjena!

Kul att du är tillbaka med nya låtar :)
Hann lyssna en snabbis innan gitarren kom dit men inte kommentera. Tycker detta funkar kanonbra.
Gitarren binder ihop partierna som sagt - snyggt. Härlig sång och bra orgellir!
Jag gillar soundet på trummorna men kanske något mer reverb på virveln?

Bra jobbat!

Ola:
hej micke ja nu låter det som att gitarren ligger rätt i tidslinjen blev livrädd när jag hörde första mixen  :wacko:  :wacko:  :wacko:  :P :lol:
nog om det.

mixen då. soundet är ok men nivåerna bör ses över i mina öron
(har man nivåer i öronen :unsure: :D )

Jag tycker basen är lite väl dominant och b3an och gitarren spelar lite väl backstage
samt harmonican

pssssst,,, man fick ducka duktigt med gitarren och kliva ett steg bak för att få plats i låten,

det vore kul att höra hur någon annan guralirare skulle gjort
men det kanske kommer fler varianter

mvh 

Harmonica mike:
Max:
Jo det var ett tag sedan jag var här..Haft ett halvårs tystnad från allt vad musik heter,så nu är huvvet fullt av ideér igen  :)
Rätt nöjd med denna då jag fick fram vad jag var ute efter..Möjligen ett litet längre reverb på virveln,det skadar nog inte.Wernis var av samma åsikt,så nu är ni två om det och vi är två i bandet så här långt - så det ser ut som remi då  :)
Ser över det då jag har lite till att fixa i denna version.

Ola:
Äntligen så får jag kommentaren jag velat ha.Jag håller med,nivåerna är inte riktigt hundra.
Gitarren smyger med lite förutom på solo partiet där tycker jag den kommer till sin rätt volym mässigt.Orgeln föder också en tynande tillvaro,speciellt under senare delen av solo partiet och under slutet.
Sen är alla gitarrister volym skadade  :P :lol:,skämta ba Ola.Jag tar upp mixen under morgondagen,men det är små justeringar som gäller.Höjer sången lite i samma veva.
Munspelet är däremot en marigare bit..Ville ha ett svagt solo under sången som sedan ökar i intensitet då låten går mot slutet,men ok - ett litet snäpp till får det bli.
Drar till med ett lite längre reverb på virveln då jag lika håller på.

Hang in there mate.

Fotnot:Jo det kommer nog en gura version till då djonas ville testa.

Mvh
Micael

ynot:
riktigt bra o roligt o höra
det enda jag tänker på är att sången känns lite långt fram om man jämför med övriga bandet.
nice work
tony

equality:
Härligt med sån kompetens och grattis till ett fint co-lab. Jag imponeras av hur röst, gura och Hammond kan samsas så snyggt i mellanregistret utan att det låter grötigt. Återigen gåshudsrys av övergången till shuffle och det påminner mig om Peter Greens låt Black Magic Woman när den gick över i shuffle på slutet i original. Det gjorde inte Santana, förmodligen av kommersiella skäl. Det ursprungliga, äkta Fleetwood Mac kunde förvalta bluesarvet och det kan du också Micke. Vilken come back!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion