Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Play like Chopin

<< < (10/15) > >>

cykeln:
Yes vad nice det blev när guran kom in i spelet
Bra kliat och så binder det ihop så snyggt till ett paket
och det funkar ju faktiskt fint med flöjten i den!
Eq har (som vanligt) rätt i det han säger om övergången till shuffle
Det här har du gjort bra Micael

Harmonica mike:
Tony:
Kul att du diggar detta Tony.Jag ville ha sången mitt i fejan,riktigt nära utan effekter.Håller med om att resten av bandet ligger lite distanserat mot sångaren..Men det får stanna med mixeri,förutom lite nivå justeringar på det övriga,sen ser jag denna som klar.

Equality:

Black magic woman gick jag igång på under min tonårstid.
Jag försöker alltid ge mina låtar en egen touch med en blandning av soul/rock/gospel med blues i botten,det är den musiken jag brinner för.Och ibland så lyckas jag som i denna :)
Shuffle ide´n kom direkt när jag började med låten och jag försökte få till det med dubbelvirvel slagen i början för att inte övergången skull bli så markant då det verkligen började låta shuffle.
Ljudbilden är inte så tokig i denna,Ola hamnade lite långt bak i volym på några ställen - så det måste fixas..Jag rodnar blygt av att nämnas i samma rum som Fleetwood Mac,stort tack för den Mikael!
På något sätt så är det det man hör i huvudet och i själen som skall ut,och i mitt fall är det mycke blues med olika färgningar av andra stilar.Sen har jag fått en pipa som passar genren bra,och det är en stor fördel.Nu blir det fler låtar från mig,spånar på en hel del nya ide´r.Men jag skall byta system då jag lägger upp låtarna och försöka få dom så klara jag bara kan - det blir trevligare lyssning för er alla,och mindre strul i slutänden.Vilket också kommer att göra att låtarna blir klara...

Stefan på HD:n då:

Jo Gitarren knöt liksom ihop säcken,Ola gjorde ett snyggt jobb,lite nivå justering så sitter den bättre i låten..
Kul att du köpte flöjten till slut,du var ju lite skeptisk i början :)
Jag sovrade lite i fraserna och sparade de bästa,eller rättare sagt - de som lät bäst till låten.
Jo jag fick till en snygg övergång på trummorna/basen innan shufflet drar igång,två slarvigt spelade toner på basen men det kan jag leva med  :)

Stort tack till er alla tre för lyssning och kommentarer.Riktigt kul att ni gillade detta alster.

Mvh
Micael

stajo:
Du har här fått fram ett varmt skönt färgrikt sound. Det är många ingredienser men det låter inte grötigt alls. Jag lyssnade på den innan guran la gitarr och tyckte då den kändes aningen stel men nu känns det väldigt levande. Låter jättebra, kanske skulle sången bak aningens.
Gott att se/höra dig här igen

Harmonica mike:

--- Citat från: stajo skrivet 21.01.2009, 21:55:02 ---Du har här fått fram ett varmt skönt färgrikt sound. Det är många ingredienser men det låter inte grötigt alls. Jag lyssnade på den innan guran la gitarr och tyckte då den kändes aningen stel men nu känns det väldigt levande. Låter jättebra, kanske skulle sången bak aningens.
Gott att se/höra dig här igen

--- Slut citat ---

Tjenare kompis.

Kul att du tycker det funkar.Jo första tagningen lät lite "stel",vissa flöjt partier var liite optimistiska så jag valde de som passade in hyfsat.Flöjten har jag byggt själv,riktigt kul att spela på.
Gitarren gjorde sitt helt klart,det blev en komplett låt av det hela.

Sången,du menar lite reverb va? Inte sänka densamma..eller?

Ett avbrott från musik kan vara nyttigt,jag tog semester från alla typer av frekvenser i ett halvår,så nu är jag sugen igen att komponera spela och sjunga.
Så vi möts igen  :)

Mvh
Micael

Emulator:
tycker det blev riktigt bra nu! saknar lite skitighet, men det gör jag ju alltid :lol:

Sången gillar jag där den är, långt framme.

perfekt grabbar!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion