Kontrollrummet

PC skateboard! Nu med bildspel.

gäst · 7 · 2674

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Vad gör jag när jag finner datorn vara för otillgänglig? Jo jag bygger en "skateboard" till datorn. Enkel sak, en bit limfog och fyra hjul, roterbara. Lite mätning och sedan installation. Fördelen är dessutom att lådan kommer upp lite från golvet, där damm samlas lätt. Återkommer med lite bilder.

Här är bygget i form av ett bildspel: PC "Skateboard"
« Senast ändrad: 15.01.2009, 14:12:58 by oceanmusic »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Smidigt att lättare få den dit man vill - eller helt enkelt rulla undan den, då man ska dammsuga.
Min dotters datorbord (från IKEA) består av två delar, själva bordet och en hög smal fyrkantig sak med hjul. I den ställer man datorn. Same but different.

Ofta snyggare och ibland smartare att göra själv (jag ska nog bygga en cajon själv - till sommaren).
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Finns färdiga på Ikea för ett par hundra, har själv en i björklaminat:





Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vilken lysande miljö du har Emil!
Ja, precis den där fyrkanten för datorn, har min dotter
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Ja, jag trivs utmärkt i min lilla etta. Då den är nybyggd är det dessutom utmärkt isolerade väggar mot grannarna vilket är positivt för mitt musicerande.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


oceanmusic

  • Gäst
Finns färdiga på Ikea för ett par hundra, har själv en i björklaminat:







Kul att den fungerar för dig. De hjul som sitter på IKEAS fungerar inte här. Därför har jag satt dessa gummihjul med ganska stor diameter på min "skateboard". Då kylningen på min dator även sker från bägge sidor, ville jag inte heller bygga en kub med mindre luftgenomströmning. Tutti kostade min 64:-+ en halvtimmes arbete, det tycker jag är helt ok. :)

Dessutom är det väldigt roligt att bygga själv tycker jag. ;)


Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Finns färdiga på Ikea för ett par hundra, har själv en i björklaminat:







Kul att den fungerar för dig. De hjul som sitter på IKEAS fungerar inte här. Därför har jag satt dessa gummihjul med ganska stor diameter på min "skateboard". Då kylningen på min dator även sker från bägge sidor, ville jag inte heller bygga en kub med mindre luftgenomströmning. Tutti kostade min 64:-+ en halvtimmes arbete, det tycker jag är helt ok. :)

Dessutom är det väldigt roligt att bygga själv tycker jag. ;)

Den jag har är öppen på baksidan, så på en Mac Pro som suger in luft på framsidan och spottar ut den därbak är kylningen inget problem. Dessutom har man 3-4cm till godo åt båda långsidorna.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.