Det irriterar mig våldsamt att Chess inte finns på DVD med besättningen från studioalbumet på engelska. Chess-skivorna har snurrat otaliga gånger hos mig.

Jag ville egentligen inte ha den svenska versionen, men eftersom det är den enda som finns på DVD, så fick jag ju ta och köpa den ändå. Det är en av de få muscials som existerar, där samtliga låtar är kanonbra och man kan sitta och bara lyssna och njuta av skivorna.

Instämmer i att Duvemåla inte alls når upp till den klassen. Det är bara ett par låtar som är riktigt bra där, medan resten är ganska trist. Såg den på Malmö Stadsteater, med Sjöholm och Jöback i huvudrollerna - men det gav ingen mersmak eftersom det var för många trista låtar, så skivan har jag inte köpt.
Mamma Mia-filmen gillade jag som sagt inte alls och förstår inte varför den höjs till skyarna av så många.

Visst är musiken suverän, men allt mellan låtarna var bara trist pausunderhållning, kändes det som... Den är kanske bättre i scen-version...? Har inte vågat chansa efter att ha sett filmen...