Forum > Färdiga produktioner
equality - Divo
egghuvud:
--- Citat från: egghuvud skrivet 13.01.2009, 13:01:24 ---Det är ju svårt att avfärda det som bara skit eftersom du är så musikalisk, men jag hade lite svårt att fatta meningen med det. Som det är nu så domineras det av den där fmbrassslingan som jag tycker känns lite "pjaeee". När man lyssnar på pianot så finns det en massa roliga harmonier som försvinner in i den allmäna röran. Är det där fmbrassset så viktigt? Jag skulle nog tänka antingen mer melodi/figurer på gitarr och låta harmonierna ta övertaget istället, alternativt göra det mera åt det slicka hållet som typ Yellow jackets eller så. :)
--- Slut citat ---
Och sedan kom jag på att det där lät ju jätteotrevligt. Det var inte meningen. Förlåt mig. Jag försökte nog bara göra en originell inledning. När man skrivit tusen inlägg så försöker man variera sig liksom. :unsure:
Dryghuvudet.
equality:
Larsson: Aha, snacka om verkligen positivt! :D
Clemens: Gentle Giant lyssnade jag också på. Schysst band. Ja, kan nog utvecklas en del. Tackar särskilt.
Wernborg: Jisses! :o OK, ska plocka ut en provbit. Det är ju midi så helt omöjligt är det väl inte. :rolleyes: :)
egghuvud: Inte alls. Det är hellugnt. Om vi bara kammade varandra medhårs skulle ingen utveckling ske. :)
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 16.01.2009, 18:15:05 ---Wernborg: Jisses! :o OK, ska plocka ut en provbit. Det är ju midi så helt omöjligt är det väl inte. :rolleyes: :)
--- Slut citat ---
Exportera till en midifil så kan jag lite snabbt illustrera vad jag menar. Om du vill.
:)
Tokai:
svänger gott om det här. Skönt basspel. Du överraskar mig här! Verkligen kul att höra lite beat!
Om du skippar 80tals brasssynten och ersatter den med nåt annat skulle jag bli glad, vad som helst, nåt som låter naturligt, då kan det här bli en riktigt rivig låt - med sång då förståss!
Som jag ser det kan du skippa idén om 80-tal och bara köra vidare med det du har.
Wernborg:
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.01.2009, 18:54:41 ---
--- Citat från: equality skrivet 16.01.2009, 18:15:05 ---Wernborg: Jisses! :o OK, ska plocka ut en provbit. Det är ju midi så helt omöjligt är det väl inte. :rolleyes: :)
--- Slut citat ---
Exportera till en midifil så kan jag lite snabbt illustrera vad jag menar. Om du vill.
:)
--- Slut citat ---
Har ett exempel på vad jag mena. Använd om du vill. Hata om du vill. :D
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/slask/divo_wernborg.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida