Forum > Färdiga produktioner
equality - Divo
equality:
--- Citat från: Wernborg skrivet 14.01.2009, 18:49:52 ---Kolla in:
där spår 1 och 2 är riktiga höjdare.
--- Slut citat ---
Jäddrar vad bra! Vad lite man (jag) vet... Grusin-, Wayne Shorter-, Zawinul-vibbar. Tack för tipset Wernb och Egget! Återkommer med bättre svar.
equality:
Wernborg: Kul att du tycker det finns potential till förbättringar och trumkompet är ju alltid min svagaste punkt. Manchester-fjomp vet jag inte vad det är men anar på din beskrivning... :rolleyes: Menar du du triolering (kan det heta så??) på synthbrasset. Annars vet jag inte riktigt. Yellow Jackets var himla kul att lyssna på. Thnx maestro!
Larsson : Vad glad jag blir av din kritik! Trummorna tål att tänka på. ext-känsla vet jag inte vad det är men det låter positivt. Stort tack!
Larsson:
skrev jag ext?..(ja det gjorde jag)
vad jag menade var EST (Esbjörn Svensson Trio )
och i min smak är det positivt iaf! ;)
Clemens:
Jo..det brassiga synthljudet ger associationer till 80-talet..och "Gentle Giant".. och lite "Kornet" som nån nämde :) Tror det är basgången som gör att det lutar åt det hållet..coolt stycke som skulle kunna utvecklas lite grann... B)
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 15.01.2009, 12:08:19 ---Menar du du triolering (kan det heta så??) på synthbrasset. Annars vet jag inte riktigt.
--- Slut citat ---
Jag menar triol/swing/shuffle-känsla på alla instrument. Alltså uppdelat i åttondelstrioler istället för raka sextondelar som nu.
Hade varit kul att höra hur det låter.
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida