Kontrollrummet

Problem med Groove Agent.

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellhoff

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Goddag!

Jag har problem med Groove Agent... Det har fungerat kanon när jag har kört det tidigare. Nu formaterade jag datorn och la in det igen, och de ljud som jag tidigare har använt verkar nu vara nerpitchade något katastrofalt... Cymbaler ringer i flera sekunder och låter dovt och fult och alla ljud är oanvändbara. Jag trodde först att pitch-inställningen("tune") var felaktig, men det visar sig att om jag drar upp den på max så låter ljuden som de tidigare gjorde när den stod i det neutrala läget.

Har någon en aning om varför?


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Fungerar allt annat ljud från andra program ok? Rätt drivisar till ljudkortet? Verkar ju som samplingshastigheten är fel.
« Senast ändrad: 12.01.2009, 10:51:28 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Hellhoff

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 243
    • Visa profil
Fungerar allt annat ljud från andra program ok? Rätt drivisar till ljudkortet? Verkar ju som samplingshastigheten är fel.

Tack för snabbt svar. Alla andra program spelar upp ljud som sig bör. Jag har också provat LM-7:an i Cubase och den spelar upp sitt ljud som den skall.  :wacko:


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag skulle nog testa att installera om GA.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves