Forum > Färdiga produktioner

Perrra feat Moa - This Is My Way (Dj Zero Rmx)

<< < (2/5) > >>

valdez:
Bra låt!.. gött driv! ...men  skum ton på "need" i sången dels på 1:02 och 3 :19...och ett läspljud 3:24 kolla upp vilket som surar!..instrument eller röst!..I övrigt mycket bra!

Anders:
Tack för feedbacken!

Här finns varken autotune eller melodyne och eftersom instrumenten inte byter ton vid just dessa
tillfällen så är det nog rösten det beror på. Själv hade ja inte lagt märke till det men när du säger det
så är det kanske liiiite svajigt just där. Läspet misstänker ja kan komma från eq+reverb. Kanske
kunde överväga en de-esser där men men...

valdez:

--- Citat från: Anders skrivet 12.04.2007, 15:24:16 ---Tack för feedbacken!

Här finns varken autotune eller melodyne och eftersom instrumenten inte byter ton vid just dessa
tillfällen så är det nog rösten det beror på. Själv hade ja inte lagt märke till det men när du säger det
så är det kanske liiiite svajigt just där. Läspet misstänker ja kan komma från eq+reverb. Kanske
kunde överväga en de-esser där men men...

--- Slut citat ---

Ja men det är klart att sång ska vara utan autotune eller melodyne eftersom att sången annars slätas ut och man tappar det karaktärisktiska...Jag använder aldrig något sådant till min sång, tja helt tabu för min del...något jag också påpekar till den som lånar min röst.. :)

Jag tror dock absolut att sångerskan kan fixa till de toner som hon drar på som "need  och believe" om jag inte minns fel nu.

Jo det svajar så pass att man noterar det och det är lite synd i förhållande till övrig kvalite..
Läspljud är inte roliga att höra i en seriöst sjungen låt....det blir lite parodi då..så försök att fixa till det!
Fyy va gnällig jag är men..en bra låt som kan med små medel göras perfekt..så lite mer jobb då!.. :D

Anders:

--- Citat från: valdez skrivet 12.04.2007, 15:41:26 ---Jag tror dock absolut att sångerskan kan fixa till de toner som hon drar på som "need  och believe" om jag inte minns fel nu.

Jo det svajar så pass att man noterar det och det är lite synd i förhållande till övrig kvalite..
Läspljud är inte roliga att höra i en seriöst sjungen låt....det blir lite parodi då..så försök att fixa till det!

--- Slut citat ---

Problemet om man skulle vilja ta om sång inspelningen är att jag "bara" gjort en remix
av låten, sången är inspelad i Swe medan jag sitter å ruvar i de Finska urskogarna...

perrra:
Jag kan ju svara på detta lite då, eftersom det är i studion det är inspelat.

Jag gjorde orginalet, och jag ringde Moa snabbt o fråga om hon hade tid att komma ner och spela in en ny låt som jag tyckte lät bra... "OK. jag är där på 15 minuter"
Hon kom ner, lyssnade på låten 2-3 gånger med MIN röst på demon.   Sen satte hon låten direkt typ. Och lurarna som användes hade lite för mkt läckage (hon vill ha jättehög lyssning) .. På filerna Anders fick är det 0% autotune eller Melodyne..

Det är läckaget som stör på dubbarna osv...Eftersom jag tog det bästa av varje spår så blev det att i början när hon sjunger "you're all i ever want, your all i ever need" . det sjöng hon i en refräng typ.. därför det låter lite som att det autotunas! men icke! ;)=
 Lurarna är för övrigt borta nu ;)  men jag ska kanske be henne sjunga om den med dom riktiga lurarna.

/Perrra

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion