Forum > Färdiga produktioner
Perrra feat Moa - This Is My Way (Dj Zero Rmx)
valdez:
--- Citat från: perrra skrivet 12.04.2007, 18:31:20 ---Jag kan ju svara på detta lite då, eftersom det är i studion det är inspelat.
Jag gjorde orginalet, och jag ringde Moa snabbt o fråga om hon hade tid att komma ner och spela in en ny låt som jag tyckte lät bra... "OK. jag är där på 15 minuter"
Hon kom ner, lyssnade på låten 2-3 gånger med MIN röst på demon. Sen satte hon låten direkt typ. Och lurarna som användes hade lite för mkt läckage (hon vill ha jättehög lyssning) .. På filerna Anders fick är det 0% autotune eller Melodyne..
Det är läckaget som stör på dubbarna osv...Eftersom jag tog det bästa av varje spår så blev det att i början när hon sjunger "you're all i ever want, your all i ever need" . det sjöng hon i en refräng typ.. därför det låter lite som att det autotunas! men icke! ;)=
Lurarna är för övrigt borta nu ;) men jag ska kanske be henne sjunga om den med dom riktiga lurarna.
/Perrra
--- Slut citat ---
Hoppsan...Ibland blir det missförstånd och man menar olika saker. Jag menar inte att sången är autotunad och har inte någonstans påpekat det i mitt inlägg däremot blev det en liten kort diskussion just om autotune dock inte i dålig anda.
Anders inlägg:
"Här finns varken autotune eller melodyne och eftersom instrumenten inte byter ton vid just dessa tillfällen så är det nog rösten det beror på."
Blev lite fundersam på vad han menade..(eftersom att det jag vet om autotune är att den rättar till en ton)...
...så jag svarade helt enkelt att : "Ja men det är klart att sång ska vara utan autotune eller melodyne eftersom att sången annars slätas ut och man tappar det karaktärisktiska...Jag använder aldrig något sådant till min sång, tja helt tabu för min del...något jag också påpekar till den som lånar min röst"
Alltså kontentan är att jag tycker inte sången låter autotunad i detta fallet...däremot tyckte jag mig höra svaj/sur ton..och ett läspljud vilket jag tyckte var lite synd på en så bra låt... men som sagt detta kan sångerskan åtgärda.
Något att fundera över är att: Har man spelat eller sjungit surt så får man stå för det i tidernas evigheter om det ges ut eller hamnar i press.
Dock tycker jag låten är bra och önskar er lycka till.. :)
Edit: Glömde säga det att för hög lyssning vid inspelning är ganska förrädiskt och som kan lura sångaren till små surheter..
DjViss:
Åhh, detta är den härligaste låten jag kommer över hittils här på forumet. :wub:
Det jag saknade i perras mixning (inmixningen av de feta trancemelodierna) har här blivit ersatta med en lite mjuka hardstyle ljud (?) Snyggt värre!
Båda är lika bra och passar bra på en cd singel med olika versioner på.
Pianots panorering ser jag inget fel med.
När kommer detta på skivbolag då? Skicka ner till tyskland vet ja :)
Nexustwins:
Mjo, Basfattigt säger jag ochså. Diskanten känns lite tunn, i hela låten. Virvel trumman känns mest brusig, och behöver mer botten. Det skriker "Nexus" om din lead synth, kan vara att jag inte gillar synthen, Låter som alla dras leads!
Bra jobbat!
Anders:
--- Citat från: DjViss skrivet 15.04.2007, 20:32:32 ---Åhh, detta är den härligaste låten jag kommer över hittils här på forumet. :wub:
Det jag saknade i perras mixning (inmixningen av de feta trancemelodierna) har här blivit ersatta med en lite mjuka hardstyle ljud (?) Snyggt värre!
Båda är lika bra och passar bra på en cd singel med olika versioner på.
Pianots panorering ser jag inget fel med.
När kommer detta på skivbolag då? Skicka ner till tyskland vet ja :)
--- Slut citat ---
Tack för din positiva feedback.
Kul å höra att du gillade den. En singel vore kul men det är nog Perrra
som bestämmer det, samma sak med Tyskland. Personligen har ja aldrig
skickat in nån låt till nåt skivbolag så någon gång ska väl vara den första.
Anders:
--- Citat från: Nexustwins skrivet 15.04.2007, 21:38:33 ---Mjo, Basfattigt säger jag ochså. Diskanten känns lite tunn, i hela låten. Virvel trumman känns mest brusig, och behöver mer botten. Det skriker "Nexus" om din lead synth, kan vara att jag inte gillar synthen, Låter som alla dras leads!
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Tack för din åsikt!
Jag har redan skruvat upp basen en gång och någon fler gång blir det nog inte.
Det är redan betydligt mer bas än i originalet och jag anser det vara helt tillräckligt.
Lead synthen är ett hopkok av z3ta+ och Nexus och är därtill distad men visst, det är
ett rätt så vanligt stuk på den men ja gillar den iaf. Lyckligtvis gillar inte alla samma sak.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida