Forum > Färdiga produktioner

Asti & MaxB - Ingen ser mig

<< < (4/15) > >>

martinm:
Jag tycker att texten är riktigt stark. Skönt som motvikt till alla engelska nonsenstexter.
Funderar på om låten skulle lyfta ännu mer med andra trummor (som inte är så käcka) och ett dragspel istället för keyboardslingorna som snurrar runt i nåt slags tivolistuk. Kanske. Gillar detta iallafall.
 :P

Eddi:
Ja Asti denna är nog klar om du inte radikalt ska ändra harmonierna i versen alternativt refrängen tror i och för sig att det skulle ge en ny dimension av låten. Kolla med snurran vilka alternativ som finns.
Håller med om Brel-soundet och ett franskt dragspel skulle nog inte sitta helt fel (ja jag vet att Brel inte var fransk)
Ekio

Eddi:
 :wub: Blandade ihop dig med Stefan sorry glöm det där med snurran.
Eko

asti:

--- Citat från: martinm skrivet 10.01.2009, 11:54:35 ---Jag tycker att texten är riktigt stark. Skönt som motvikt till alla engelska nonsenstexter.
Funderar på om låten skulle lyfta ännu mer med andra trummor (som inte är så käcka) och ett dragspel istället för keyboardslingorna som snurrar runt i nåt slags tivolistuk. Kanske. Gillar detta iallafall.
 :P

--- Slut citat ---

Ja, trummorna är nog aningen enahanda - kan säkert varieras lite mer och kanske ge mer "tryck" åt refrängen! Lite pukor kanske....?
Jag har faktiskt ett dragspel med (tango) och "tivolistuket" är en slags flöjt jag hittade.
Kul att du gillar och tack för dina synpunkter!
/Asti

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 10.01.2009, 15:50:08 ---Ja Asti denna är nog klar om du inte radikalt ska ändra harmonierna i versen alternativt refrängen tror i och för sig att det skulle ge en ny dimension av låten. Kolla med snurran vilka alternativ som finns.
Håller med om Brel-soundet och ett franskt dragspel skulle nog inte sitta helt fel (ja jag vet att Brel inte var fransk)
Ekio

--- Slut citat ---

I så fall ska man nog ändra harmonierna i versen, så att det inte blir så likt refrängen. Få se om jag orkar det. :unsure:
Jag har ju med ett tangodragspel, men du kanske menar att det ska vara mer framträdande i refrängen?
Brel var väl belgare, tror jag? Hans bor Kjell var väl med i galenskaparna?  :D
Tack för lyssning och tips!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion