Forum > Demolåtar
Gurano - akustisk trans
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.01.2009, 12:18:39 ---Skönt lir och bra idé som förtjänar bättre ljud.
--- Slut citat ---
Medhåll
Eko
Gurano:
Tack MaxB och Eko
och roligt att ni tycker att låten kan funka.
Nu har jag spelat in trudelutten igen och bättre ljud än så här tillåter inte min mick. Det är bra mycket mindre brus nu, tycker jag. Jag la även på lite andra ljud för att testa hur det kan låta (ett av ljuden är lite irriterande :D). Låtlänken i 1:a inlägget är uppdaterad men även här i inlägget finns den:
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/test2.mp3[/mp3]
Eddi:
Ja nu är det mycket bättre även om det inte är helt brusfritt. Hur hade du tänkt dig en fortsättning på denna då? Trummor, bas , sång?
Eko
Gurano:
Det är en bra fråga EKO, trudelutten kom ju till när jag testade min gamla mick så jag vet faktiskt inte riktigt dess framtid. Kanske så hamnar den i malpåse eller så kör jag som nu (testar olika ljud och snuttar ihop med den), vi får se! Håller på att lära mig hur mina vst-instrument funkar i Cubase och det är ju alltid kul att testa ihop med en låt.
Med all säkerhet så kommer låten att förändras, förhoppningsvis till det bättre :)
Gurano
karl:
--- Citat från: Gurano skrivet 09.01.2009, 01:12:37 ---Tackar Karl!
Roligt att du gillar idén.
Angående fläkten och tidigare inlägg om detta så förväxlar du nog mig med min nästanamne på forumet (Guran), men visst lider jag oxå av fläktbrus och avsaknad av ljudisolerad spelskrubb ;).
Cykeln: Nu har jag höjt slingorna lite så man bättre hör detta i relation till kompgura - men det är samma sunkiga inspelning.
Ha de
--- Slut citat ---
Right / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida