Forum > Demolåtar

Gurano - akustisk trans

<< < (2/3) > >>

Gurano:
He he - en kamelkaravan!

UbbeG: Jag har ingen preamp men jag kör micken genom förstärkardelen till min gitarrförstärkare för att höja inljudet till ljudkortet. Det intressanta är att när det ibland blir fel i cubase och jag måste omstarta programmet, så blir inljudet högt. Ska testa ngt annat inspelningsprogram vid tillfälle för att se om det funkar bättre.

Cykeln: ljudnivåerna är inte i proportion till varandra (ännu)- som sagt bara en första idéskiss. Ska vidareutveckla idén när inspelningsljudet är bättre.

Ha´t

Wernborg:
Bra låtidé. Kompgitarren låter som att den lider av nån slags plektrumsjuka. Väldigt mycket plektrumljud där som om anslaget vore alldeles för löst med ett hårt plektrum.

Kompa med fingrarna kanske?

Jobba på, jobba på!!

karl:
skön låt...kan tänka mig att när man bara ska spela in akustiskt och inte blanda upp det med andra instrument som kan dölja en halvtaskig inspelning (ljudmässigt) så skulle jag nog satsa på ett bås som är ljudisolerat och ett par schyssta mickar så är du i mål...lyssnade på en av dina andra upplägg och där sa du att du hade datorfläkten med i inspelningen så börja bygg  B)
Allt gott / karl

Gurano:
Tackar Karl!
Roligt att du gillar idén.

Angående fläkten och tidigare inlägg om detta så förväxlar du nog mig med min nästanamne på forumet (Guran), men visst lider jag oxå av fläktbrus och avsaknad av ljudisolerad spelskrubb  ;).

Cykeln: Nu har jag höjt slingorna lite så man bättre hör detta i relation till kompgura - men det är samma sunkiga inspelning.

Ha de

MaxB:
Skönt lir och bra idé som förtjänar bättre ljud.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion