Kontrollrummet

Badlands och IKEN med nytt mtrl ''Come On In''

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Hoi! :lol:
Nu är vi här igen med en ny demolåt,hårdrock i den gamla skolan,med Hammond,mellotron o.dyl
Janne har skrivit och sjunger lead och lirar de elektrika gurorna som hörs,jag har rattat,sjungit,lekt keyboardniss,klassisk gitarrist ocb bassist :)
Låter heter Come On In och är lite över 3-min. lång.....
http://www.theikenband.se/Come%20on%20in,Mixdomn%2016bit.mp3

Nu hoppas jag att länken fungerar. :rolleyes:
Så dissa,gilla ,ge bra råd,dåliga råd,ignorera,allt är ok. ;)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Hallå IKEN + band! Basisten får lite väl stort utrymme, även om jag tycker att basen är det som är bäst. Lite klena trummor lite "rörigt" arr m a p gitarrena. Reservation dock för en tokförkylning och slagsida på hörseln här.

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Hallå IKEN + band! Basisten får lite väl stort utrymme, även om jag tycker att basen är det som är bäst. Lite klena trummor lite "rörigt" arr m a p gitarrena. Reservation dock för en tokförkylning och slagsida på hörseln här.


Hej Bengan,long time,no ''C''. :)
Basen är sannolikt för hög,mina lurar (Sennheizer)verkar vara veka runt 50-150hz ungefär,högtalarna kan jag
inte lita på då de när det gäller basen står på fel ledd i rummet,jag höjde basen innan denna mp3,undrar om inte den förra var mer rätt....... Ang.rörighet, antar jag att du menar de elektriska gurorna,där har jag testat med ''allt möjligt'',men hur jag än gör blir det ungefär som det du hör,ang klena trummor,där håller inte jag med,de passar in i röran,och jag vill ha lite skitighet i ljudet,du gör (i mina öron)perfekta mixar,men min smak för oljud gör att jag inte når dit ;) Är dessutom som du förkyld,men det har nog inte påverkat min mix nämnvärt,hör väldigt lite över 13-14khz numer.
Dessutom har ju Janne ochså åsikter om vad han vill ha fram,och där har vi för det mesta väldigt lika åsikter.
Det passar ofta inte in här,antar att IKEN och Badlands har andra ideal helt enkelt, jag skall kolla upp basen....... :)
Tack för lyssning i alla fall.

And now,Back to some boogie...
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jepp den här mixen har ni fått till riktigt bra. Framförallt bättre gitarrer men även sången och ja allt annat. Har egentligen inga råd till förbättringar.
Snyggt.

PS du har vanlig mail Iken och där råkade jag benämna er låt lite fel  :wub: sorry för det.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Robert Höglund

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
    • Visa profil
Börjar med att det är en cool låt!
Men!!! Det saknas nåt i mitten. Den känns ihålig. Kan inte sätta fingret på det.
Sänk sången. Sänk trummorna. Höj komp gurorna.
/ Robban

iMac 24" | Apogee Duet | Logic Pro Studio


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Robban och Eddi:
Tack för svar!!
Eddi:Tack för lyssning och kommentar!! Har fått ditt mail..... ;)
Robban:Tack för lyssningen.Var i mitten menar du? Jannes solo?,det lilla sticket mot slutet,det med akkeguror och stämsång?Hammondköret mot slutet
Enlighten us,please :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Tack alla för Er input angående detta....
Det värmer :)

IKEN har lyckats fånga den attityd och det ljud jag ville ha för att återskapa det som Purple satte på tidigt 70-tal.
Låten är precis så rak och skitig som jag ville att den  skulle bli så all heders till IKEN  B)
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker prodden är OK. Gillar grymma basljudet och spelet. Jag saknar att nånting mer borde hända i låten, kanske något stick som helt bryter av mot det huvudsakliga temat. Efter 86 sekunder skulle det vara perfekt att få in något som bryter mot övriga teman i låten, gärna ett lungt parti som har halva hastigheten på trummorna och sen komma tillbaka via solot som nu är vid 102 sekunder med kommande godbitar på mellotron. Jag uppskattar att ni har kul i musiken, det är kanon att ha nån att spela med!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Man tackar Max...
Vi har haft otroligt kul med detta lilla projekt :D
Speciellt eftersom mina ideer om slutresultatet har ändrats allt efter tiden....
IKEN har slitit hårt bakom spakarna, en eloge till honom :)
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Tack för lyssning och kommentarer MaxB! :)
Joodå,vi har kul när vi gör detta,speciellt när vi lägger sången i Bad's repa. :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972