Kontrollrummet

Koyunbaba

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
LÅTNAMN:Koyunbaba Opus 19
GENRE: Spanskt - Klassiskt
LÅTLÄNGD: 11:12
KOMPOSITÖR: Carlos Domeniconi
PRODUCENT: Christoffer Karlsson
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: FLAC och MP3
LÄNKAR: För MP3 (10.3 MB):  http://www.megaupload.com/?d=UJGQZ5ZV
            För FLAC (44.8 MB): http://www.megaupload.com/?d=V34M9E0M

EDIT: För er som inte gillar Megaupload: http://www.box.net/shared/ca6mr2xh65 (MP3)

Ge gärna lite konstruktiv kritik  ^_^
Detta är min första låt jag spelat in i min lilla hemmastudio.

Micar: två st. Röde M3
Ljudkort (med preamps): Presonus AudioBox USB

Ni kan behöva panorera lite själva i foobar/winamp etc. för att det ska låta bra  :unsure:
« Senast ändrad: 31.12.2008, 00:02:52 by Ubbegubben »


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Ursäkta att jag är en slö rackare, men har du inget ställe där du kan direktlänka t låten?

-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hur ladda ner?...hittar ingen fil..eller är jag ute cyklar? :)


Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
Ursäkta att jag är en slö rackare, men har du inget ställe där du kan direktlänka t låten?
Har ingen egen server tyvärr :( Så Megaupload får bli min vän tills jag fixar en.

Citera
Hur ladda ner?...hittar ingen fil..eller är jag ute cyklar?

Man klickar på någon utav länkarna, skriver i koden som står uppe i högerhörnet i rutan, och trycker på download.


Tips någon på en annan server jag kan lägga upp filerna på, ifall det strular för er? :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Sekunderna tickar....

Nu startar låten. :) Hmm, låten är 11 minuter lång, iofs har jag tagit mig så här långt så ;)

Nog med gnäll. Schysst spelande på guran, lite afro-folk eller nåt. Kommer att tänka på chopin av nån anledning, men det är på annat instrument. Jag är inte ens 1/10 så bra efter flera års träning :D (Ganska långa pauser emellan dock)

Alltså jag återkommer när låten är slut.

Alltså, skönt lir så. Sånt här kan jag lyssna på i timtal, men jag vill surfa vidare.. Be´right back...

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Ubbegubben: No hard feelings hoppas jag men jag vill inte bli vän med megaupload.... :(
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Får bara en vit sida på den där megaupload sidan, tröttnade att leta nedladdningslänk efter nån halv minut,
måste finnas många bättre alternativ, t.ex. http://www.podmailing.com/download.html
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej.
Som Dividend skrev så är det ett bra guraspel.

Jag är inte rätt person att egentligen tycka nåt eftersom det inte är min typ av musik. Personligen skulle jag vilja ha mer utstickande melodier som mer griper tag. Som det är nu så passerar plonket, åtminstone mina öron, tämligen oberört. Det kan även vara mina hörlurar men jag tycker att guraljudet är lite burkigt.

som sagt - annars ett bra spel, där jag själv inte är i närheten.

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Spelar du efter noter här?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Det tog en stund innan jag lokaliserade koden på tre bokstäver längst upp på den annars förvillande tomma sidan, men nu flödar skönt lir ur monitorerna.  :)

Snyggt spelat, meditativt stycke som i mitt tycke endast smolkas lite av det onödigt slamriga, hårda partiet som kommer efter ca 10 minuter. Känns inte riktigt som det sitter riktigt och det är svårt att höra riktigt hur det skall vara tycker jag, annars är det skitsnyggt!

Tycker att du fått till riktigt bra ljud också. Är själv riktigt sugen på att inhandla ett par röde.... blev inte mindre sugen nu.
Me, Myself & I


Utloggad Ubbegubben

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
    • Fafner
Hej.
Som Dividend skrev så är det ett bra guraspel.

Jag är inte rätt person att egentligen tycka nåt eftersom det inte är min typ av musik. Personligen skulle jag vilja ha mer utstickande melodier som mer griper tag. Som det är nu så passerar plonket, åtminstone mina öron, tämligen oberört. Det kan även vara mina hörlurar men jag tycker att guraljudet är lite burkigt.

som sagt - annars ett bra spel, där jag själv inte är i närheten.

Ha det
Gurano



Med "utstickande melodier", handlar det om låten i sig, eller hurvida den spelas ? Jag får väl tänka på att klämma i mer i de melodiösa bitarna isåfall  :D
Vad ska jag göra för att få bort "burkigheten" på ljudet ? Ge gärna lite mixningstips :)

Spelar du efter noter här?

en tredjedel noter, en tredjedel gehör och en tredjedel tabulatur skulle man väl kunna kalla det.

Det tog en stund innan jag lokaliserade koden på tre bokstäver längst upp på den annars förvillande tomma sidan, men nu flödar skönt lir ur monitorerna.  :)

Snyggt spelat, meditativt stycke som i mitt tycke endast smolkas lite av det onödigt slamriga, hårda partiet som kommer efter ca 10 minuter. Känns inte riktigt som det sitter riktigt och det är svårt att höra riktigt hur det skall vara tycker jag, annars är det skitsnyggt!

Tycker att du fått till riktigt bra ljud också. Är själv riktigt sugen på att inhandla ett par röde.... blev inte mindre sugen nu.

tog och lyssnade på flagoletterna som kommer runt 10 minuter in i låten, och det låter faktiskt som du sagt; helt åt helvete  :P. Ska se över den biten vidare.





Tack för all kritik !



Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tänk vad många "riktigt" man kan lyckas få in i ett och samma svar utan att man tänker på det....     :)
Me, Myself & I


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej igen
Det här med ngt burkigt ljud kan som sagt vara fel, då det kan bero på mina hörlurar (jag tror dock inte det då annan musik låter bra) - Kornstad skriver ju att du har ett bra ljud! Det är nog bäst att du litar på ditt eget öra.

Jag har nu lyssnat en andra gång och det här med utstickande melodier så menar jag främst hur den spelas. Det har nog att göra med inspelningen för även när du tar i/spelar hårdare så tycker jag att ljudet ligger volymmässigt på en tämligen jämn nivå. Det skulle tilltala mig mera om intensiva stycken oxå kommer närmare örat (svårt att förklara vad jag menar :( ).

Jag tycker i stora drag att det låter mycket bra, men det är egentligen "not my cup of tea"  :D

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!