Forum > Färdiga produktioner

Asti - Jag kan flyga (ny version)

<< < (14/17) > >>

asti:

--- Citat från: Yllet skrivet 19.01.2009, 12:12:45 ---Jättebra låt. Lyssnar sällan på svensk musik, men detta var faktiskt helt ok!

/Jon

--- Slut citat ---

Kul att du gillar den! Själv lyssnar jag nog mest på svensk musik nuförtiden, när man väl lyssnar. Oftast sitter man väl själv och knåpar på nå´n låt när det blir tid över efter jobb, handla mat, laga mat, städning och stryktvätt.  :rolleyes:
/Asti

Harmonica mike:
Hej asti.

Då skall vi se vad du har kokat ihop här..

Rätt skön låt,bra sång/instrumental insatser.Jag körde trippel lyssningen som jag alltid gör för att få en komplett upplevelse av låten.Närhets monitor lyssning,avstånds monitor lyssning och slutligen hörlurar.Det enda jag hittar som "stör" om man nu får uttrycka sig så..Gitarren ligger väldigt lika volymmässigt i alla moment av låten.Det ger en störande upplevelse då du har så många andra moment som låter snyggt.Lite automatisering där så att det blir lite dynamik skillnad,eventuellt dra ned den helt för bättre effekt och låta de övriga instrumenten komma till tals emellanåt.

Typ under "jag kan flyga,jag kan flyga" partierna,där bär sång och övriga insatser låten snyggt.Där känns guran överflödig i mina öron..Kanske dra ned den helt under hela refräng partiet?
På AAAA prylen(sticket/mellan spelet efter refrängen) känns guran lite "malplacerad"..eller i vart fall lite för hög i ljudbilden..

Nu har jag petat lite i detaljer,men jag tror att det blir en krydda till om du anammar mina tips.Låten är bra som sagt och förtjänar den bästa mix som går att få.Klar radio potencial i detta.

Snyggt jobbat.

Mvh
Micael

asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.01.2009, 13:50:59 ---Hej asti.

Då skall vi se vad du har kokat ihop här..

Rätt skön låt,bra sång/instrumental insatser.Jag körde trippel lyssningen som jag alltid gör för att få en komplett upplevelse av låten.Närhets monitor lyssning,avstånds monitor lyssning och slutligen hörlurar.Det enda jag hittar som "stör" om man nu får uttrycka sig så..Gitarren ligger väldigt lika volymmässigt i alla moment av låten.Det ger en störande upplevelse då du har så många andra moment som låter snyggt.Lite automatisering där så att det blir lite dynamik skillnad,eventuellt dra ned den helt för bättre effekt och låta de övriga instrumenten komma till tals emellanåt.

Typ under "jag kan flyga,jag kan flyga" partierna,där bär sång och övriga insatser låten snyggt.Där känns guran överflödig i mina öron..Kanske dra ned den helt under hela refräng partiet?
På AAAA prylen(sticket/mellan spelet efter refrängen) känns guran lite "malplacerad"..eller i vart fall lite för hög i ljudbilden..

Nu har jag petat lite i detaljer,men jag tror att det blir en krydda till om du anammar mina tips.Låten är bra som sagt och förtjänar den bästa mix som går att få.Klar radio potencial i detta.

Snyggt jobbat.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Först, tack för att du lagt ner så mycket tid på att lyssna!
Jag bygger låten till stor del på gitarrerna, så jag vill nog inte ta bort för mycket av det! Men jag ska lyssna och dra ner nivån lite och se hur det blir!
Tanken har hela tiden varit att det ska låta lite "larmigt" och mycket gitarr! Sticket bygger nästan helt på gitarrspelet.
Mixningen är ett svårt kapitel och efter 50 lyssningar är det svårt att känna vad som är rätt nivåer t.ex.
Jag har låtit den "vila" ett tag innan jag gav mig på lite justeringar efter diverse nyttiga synpunkter, men jag tror inte det ändrade speciellt mycket.
Förhoppningsvis blev mixen lite klarare......
/Asti

Dividend:
Jättebra låt det här, som spelades många gånger igår :)

*bump*

cykeln:
Ja, tänk att en låt from way back in the 2008 fortfarande håller  :D
Godis!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion