Kontrollrummet

tsmalmbe - Vanilla Sky

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

LÅTNAMN: Vanilla Sky
ARTIST/GRUPP: tsmalmbe
GENRE: Rock
LÅTLÄNGD: 4:11
KOMPOSITÖR:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2004/2005
FORMAT: mp3

Denna låt påbörjades på 90-talet. Sen återupplivades den "lite" senare. Den är klart påverkad av filmens världsbild.

Igen vill jag höra om reverbet på virveln, och min sång :)

(tips: kom ihåg att räkna takten när ni lyssnar)
« Senast ändrad: 26.02.2007, 15:32:47 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Inte ett ljud om sång utförandet eller virveln.

Snygg prodd,bra lirat å arrat.Låten låter lite 80 tals ballad,inget fel,då jag gillar genren.Ljud effekterna på sången vid 3.07 är det kodnings fel/havererad kompressor,eller ska det vara sånt sound?

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Ljud effekterna på sången vid 3.07 är det kodnings fel/havererad kompressor,eller ska det vara sånt sound?

Det är en phaser. :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad slaptap

  • Homo Erectus
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 559
  • Hell Was Full So I Came Back...
    • Visa profil
Snyggt...;) Tyngre gura och kraftfullare sång hade lyft ytterligare. Bra spelat, bra arr, bra tyngd (maffiga pukor...:P). Mycket najs... B)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jäklar så skönt intro, jag gillar sånt här lite halvudda! Bra sångeffekt, spännande komp, skön gitarr efter första sången tar slut.

Virveln under sången aningen tunn känner jag. Gillar phaser...används för lite helt klart!

Tung och bra låt! Gillar samplingarna mot slutet.......vad är det?

:D bra utro
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Gillar samplingarna mot slutet.......vad är det?

Vanilla Sky :)

http://www.imdb.com/title/tt0259711/
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
riktigt snyggt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Citera
Tyngre gura och kraftfullare sång hade lyft ytterligare.

Tyvärr så har jag ingendera till förfogande :( Kanske en Pod skulle vara på sin plats, det är ett jävla meckande att få igång ett gitarrljud ens ditåt det man vill ha så som det är nu.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Jag skulle vilja ha mer botten i virveln. 80-talsgrejen med virvlar är en tung botten plus diskant, eqa bort det där emmellan. Delayet är bra liksom reverbet. Pukorna känns luddiga -speciellt i förhållande till virveln. Kanske inte sitter med världens bästa lyssning, men mina 2 cent eller enkrona då!
 ;)
Max 300; tecken återstår


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Gött sound!..tungt och maffigt!..Sången är bra dock lite skumt uttal ibland men det är en petitess egentligen..
Gillar hur du jobbat med rösten och den lite raspighet som framträder då o då..snyggt!..



Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
intressant låt. var tvungen att lyssna för att få beräftat att sången är bra,, den funkar! Jag brukar ofta bli beskylld för att låta 80-tal, och helt plötsligt förstår jag vad alla menar, när jag lyssnar på detta...  :-)

eftersom det inte skulle kommenteras om sång och virvel så får jag väl ge mig nu.

Rock on dude


Utloggad tsmalmbe

:) Tack för att du gav syre åt den här tråden. Virveln är vad den är, den skall vi inte diskutera mer än nödvändigt. Jag har lärt mig. Nuförtiden har jag mera botten och bättre och längre reverb :).
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Väntar med spänning på nytt alster, long time no hear :D
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra låt! Känner mig som jag gick på högstadiet igen varje gång jag hör den ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Burnin Sven

  • Gäst
Intressant låt som drar åt många håll tycker sången är bra, soundet på produktionen lite spetsigt kanske skulle vilja ha lite mer "värme". Inte så pigg på solodelen där den akustiska lirar det liksom börjar spreta för mycket för min smak då, vilket är lite underligt att jag tycker jag brukar vara pigg på det mesta i musikväg hmm. Nåväl dessvärre så känns det. Totalt sett i mina öron så blir det en slags mix av en del Bon Jovi stuk och två delar Metallica men på ett bra sätt.
Göran