Forum > Demolåtar
Amanda
perrra:
LÅTNAMN:Amanda
GENRE: Dansbandsshuffle
LÅTLÄNGD: 2:29
KOMPOSITÖR: M.Persson / K.Liljefjäll
PRODUCENT: M.Persson
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
LÄNK: http://mirror.perrra.nu/Marcus_Kent_AMANDA_NYTEST.mp3
NY TAPPNING: http://mirror.perrra.nu/Marcus_Kent_Muskos-JANNEZ.mp3
Tjao!
Jag har för första dagen efter jul hunnit testa mina nya prylar i studion, och då fick jag för mig att skriva en liten dansbandssnutt :)
Jag tänkte jag lägger ut detta rådemo, så ska jag bjussa på slutresultatet också sen!
Jag och Kent lär nog prodda om detta så he he .
Stämmor o sånt saknas, men jag tror texten kommer kunna bli jäkligt bra när vi gör klart den . men det är en liten test som sagt.
Klaga helst inte på gurorna, för jag spelar alla själv, och jag är ICKE tajt , men det va för att testa lajna in en ackegura via kompressorn osv .. så det är lite lek och i utbildningssyfte :)
Mvh
Marcus
MaxB:
Verkligen sliskig text :P "Finns det möjlighet att träffas kind mot kind."
Skulle vara skoj att se en sån träff -_- <_< <- kind mot kind
Refrängen (vid 46 sekunder) är "nästan" låten "Streets of London".
C G Am Em F C F G - Amanda
C G Am Em F C Dm G - Streets of...
Har du reflekterat över det? Vid 1:05 andra svängen i refrängen är du riktigt nära "Streets of London"
Du snickrar bra Perra - det är oundvikligt att man närmar sig andras ackordsföljder och melodier.
Ska bli intressant att höra fortsättningen!
stajo:
haha satt här och tänkte och googlade på streets of london och så när jag skulle skriva så såg jag att MaxB redan var inne på det...
gillar inte trumljudet, det liksom knäpper istället för slår.
du är väldigt produktiv men här hade nog jag valt att förändra lite i refrängen för att nu funderar man mer på detta än på låten ;)
perrra:
Ojdå, ja det fanns ju absolut vissa likheter där ja :)
Då får man trycka ner den eller upp den en halv eller hel tonart i refrängerna först o främst, sen justera om lite .
Trummorna är alltså LM-7 kittet i Cubase som spelar, förutom hihats som är från ett riktigt samplat set, men det är liksom inget arr än på låten riktigt, så jag förstår att det låter lite "Stelt" :)
Ska trixa lite, tack för tipsen!
Bengan_gbg:
Nä jag vetefan jag Perra. Det här är nästan för sliskigt för Thorleifs till och med.
Du är ju überbra på att snickra låtar/melodier men oftast tycker jag det skiter sig på texterna. Nu är jag ingen direkt Nobelprisaspirant i mina egna texter heller men du siktar ju oftast på att få ut låtarna med andra artister (kanske inte just den här låten - vad vet jag?).
Internettemat i låttexter tog Nick Borgen död på för evig tid redan vid första försöket....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida