Snyggt, lekfullt i mina öron, så här en bit in i arbetsmorgonen.
Finfina vispar och kontrabas.
Det lite episodiska över kompositionen gör att den skulle kunna vara ett sountrack till filmsekvenser, men den står för sig själv
Det är en hel del Jan Johansson i pianot
Kul!
JJ-associationen är ju glädjande. Tänk vad man kan trixa med midi. Thnx Cykeln!
Du prövar visst också lite nya vägar! Tror det är nödvändigt för att utvecklas.
Skön jazzlåt med fina instrumentala insatser! Precis som föregående tycker jag det finns en hel del Jan Johansson-vibbar i harmonier och spel, och det är ju inte illa! Ibland tycker jag tonerna blir aningen korta - kunde klinga ut lite längre eller kanske vila lite på vissa toner...?
Nästa låt blir väl en jazzvisa? 
Nytt och nytt. Har väl alltid haft en förkärlek till det melodiskt jazziga. Kul att det gillas. En ny mer utklingande version är upplagd. Tack Peter!
Försöker själv börja göra små jazzprylar, men det låter som faaaaen än så länge 
Men detta har potential, detta utkast. Tjatigt? Nja, kanske nåt repetitiv fras som kunde bytas ut mot nåt annat. 1 av 4 beats s a s...
Du har nog rätt med fraseringen där. Lite mer variation förhoppningsvis med nya versionen. Kom igen släng upp lite jazz nu!

Du har gjort ett snällt stycke gnoljazz - för det är precis vad det är.
Trummorna låter bra - Vad använder du?
Basen låter dundrande riktigt analog - Vad använder du?
Jag önskar att pianoslingan i början skulle vara mer "icke upprepande".
Det hörs vid brejket 15 sekunder in, att det inte är en trio som spelar, där saknas gunget som en trio kan åstadkomma tillsammans.
För varje gång jag lyssnar på stycket blir det mer och mer trivsel. 
Tack MaxB. Basen är nåt jag fick ned till Gigastudio för några år sedan. Gigastudio var ett alldeles hopplöst program som ständigt crashade datorn (enligt Egghuvud var det "helvetet på jorden").
Jag höll fast vid programmet ändå pga av deras fina samplingar men nu har andra program körtikapp och GS har tack o lov gått i graven. Tyvärr vet jag inte namnet på basen sorry....
Trummorna är Nativers Battery 3. Förhoppningsvis lite mer varierat nu i nya versionen och bibehållet sväng(?). Kul att det gillades ändå och tack fölr lyssning.
Rätt så skön, kanske pianot skulle vara lite mindre "stiff". Men mycket skönt. 
Håller med men attans svårt med pianosamplingar. Finns nåt nu på 250 Gigabyte såg jag nånstans...

Tack för lyssning och comment!
Ja! Mycket mera stämningsfullt.
Fortfarande lite ljusa klanger dock, svårt att förklara, men en och samma ton kan ju låta olika mörk på olika pianon.
Tack för dina värdefulla synpunkter. Bytte ut den cleana flygeln till ytterligare en och hoppas att den låter bäst(?). Polska och Mazurka vet jag inget om. Är det 6/8?
Här svänger det á la Johanson..det här kan bli nåt mycket bra 
Me like a lot!! Kör på 
/Marr
Jättekul att du tycker det! Jag tänkte nog stanna här. Kommer inte på nån fortsättning. Tackar ödmjukast!
lekfullt där Jan Johanssons ande svävar över harmonierna...tycker nog bättre om flygeln än det smått ostämda pianot....nice
/karl
När en av Sveriges främsta par pianoöron lyssnat väger orden tungt och jag tycker också det låter lite ostämt(!?)
Men det kanske bidrar till att det låter något mer "äkta"? Bechsteinflygeln från Akoustik låter så hård i övre registret nästan som tonerna slår igenom i mina öron.
Tycker ljudet i ö är ok men det blir jobbigt att lyssna på i längden. Testar nu därför med Pianoteq som också låter "clean" men inte lika hård i diskanten.
Ja se där! Har ett förslag. Den första vändan skulle du kunna lägga mer ackord spel på, den andra vändan låter du vara som den är.
Måste erkänna nog att jag är lite tveksam till temposäkningen, men på med jazzguran så blir det nog alldeles kalas. Stycket som sådan växer för varje lyssning tycker jag. 
Bussigt att du ville hänga med på denna. Testade också med elpiano och det var rätt så fräckt men skall nog vara elbas då och andra trummor.
Nytt pianoljud högst upp.