Kontrollrummet

Ska Köpa ny studio men vad rekomenderas?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tobbeb

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
hejsan  :D :D

jag sysslar med hiphop jag ska nu köpa en ny studio jag har haft en liten hemma studio för att lägga accapella på  men nu är den såld och ska uppdateras

jag hade tänk att lägga ut runt 4500-5000kr

ge tips  vad jag vet jag behöver är en kondensator microfon ett bra ljudkort mixerbord sen har jag även funderat på compressor om det nu är nödvändigt ? som sakt ja hade en tascam us-122l extärnt ljudkort med en billig 1000kr mic som hette typ MX  jag har puff skydd o stativ och sånt jox kvar

tack i förväg


lnetzel

  • Gäst
Ganska liten budget... skippa kompressor i den budgeten, det finsn gratis mjukvarupluggar som nog fungerar lika bra för dig.

En bra allround Kondensatormick (t. ex.  ADK A51) med fantommatning skall du nog räkna med 2000 för.

Ett bra ljudkort får du nog lägga resten av pengarna på sedan, om det skall vara externt.  M-audio har bra ljudkort till bra priser.

Många externa ljudkort har mickingång numera så du kanske inte behöver köpa separat fantommatning, där sparar du några kronor kanske.

Mixerbord vet jag inte riktigt vad du skall ha till. Du spelar väl in på dator?




Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
hejsan  :D :D
jag sysslar med hiphop jag ska nu köpa en ny studio jag har haft en liten hemma studio för att lägga accapella på  men nu är den såld och ska uppdateras
jag hade tänk att lägga ut runt 4500-5000kr
ge tips  vad jag vet jag behöver är en kondensator microfon ett bra ljudkort mixerbord sen har jag även funderat på compressor om det nu är nödvändigt ? som sakt ja hade en tascam us-122l extärnt ljudkort med en billig 1000kr mic som hette typ MX  jag har puff skydd o stativ och sånt jox kvar
tack i förväg
Hur gick det sen, efter den 16 december? Har du köpt nått?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google