Forum > Demolåtar

Rebecca Hallberger - Marias Sång

<< < (2/4) > >>

RMX:
ja, pianot får gärna va lite mjukare! Men inte reagerar jag på några konstiga toner inte, den låter som den ska göra.

orjankarlsson:

--- Citat från: perrra skrivet 15.12.2008, 09:10:25 ---
--- Citat från: orjankarlsson skrivet 15.12.2008, 09:06:29 ---Jag skulle ha tagit bort dom där padsen och bara kört piano, låter lite "casio" annars tycker jag. Mycket bra sång.
  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Det är inga pads alls i den faktiskt.

Det är en jäkla massa stråkinstrumental och blås.

Men pianot är lite vasst kanske :)

--- Slut citat ---

Sorry, trötta morgonöron......tyckte bara att rösten är stark nog att bara stödjas av piano endast....

perrra:

--- Citat från: orjankarlsson skrivet 15.12.2008, 09:19:19 ---
--- Citat från: perrra skrivet 15.12.2008, 09:10:25 ---
--- Citat från: orjankarlsson skrivet 15.12.2008, 09:06:29 ---Jag skulle ha tagit bort dom där padsen och bara kört piano, låter lite "casio" annars tycker jag. Mycket bra sång.
  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Det är inga pads alls i den faktiskt.

Det är en jäkla massa stråkinstrumental och blås.

Men pianot är lite vasst kanske :)

--- Slut citat ---

Sorry, trötta morgonöron......tyckte bara att rösten är stark nog att bara stödjas av piano endast....

--- Slut citat ---

Jo, hade en fundering att lägga live flygel på nåt sätt, men hon ville ha den lite "pampig" och med tanke på att det är en julklapp till hennes mamma, så känns det lite "tamt" att bara göra den med piano, men den va fan lurig att prodda faktiskt..

Tack! :)

orjankarlsson:
Ett annat tips som jag "hörde" när jag lyssnade igen, skulle va rätt skönt om hon sjöng den jätte, jätte mjukt i början, verkligen soft alltså, för att sen pampa till det mera....men sången kanske är satt nu - vad vet jag...  :P

perrra:

--- Citat från: orjankarlsson skrivet 15.12.2008, 09:44:47 ---Ett annat tips som jag "hörde" när jag lyssnade igen, skulle va rätt skönt om hon sjöng den jätte, jätte mjukt i början, verkligen soft alltså, för att sen pampa till det mera....men sången kanske är satt nu - vad vet jag...  :P

--- Slut citat ---

Hon är rätt tonfast, så det är faktiskt olika refränger i alla 3 refränger, eller ja.. olika refrängtagningar.
Men som du skriver här, exakt så hade vi tänkt också, men det kanske inte blev tillräckligt :)
Jag la till manliga körer i sista refrängen för att pampa till det extra, men det kanske inte blev tillräckligt mkt det heller :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion