Forum > Demolåtar
Rebecca Hallberger - Marias Sång
perrra:
Ja. min sambo bad mig om "Peter Jöback - Marias Sång" ..
Hon ville sjunga in den, men hittade ingen karaokeversion, så jag fick göra en egen prodd från scratch, och det va faktiskt lurigare än jag trott :wacko:
Väldigt knepig låt faktiskt, men men .. detta blir en julklapp till hennes mamma då hon verkligen älskar den låten :)
Jag ska bara mixa sång ordentligt, sen är den klar!
Visst blev det vackert?
http://mirror.perrra.nu/Rebecca_Hallberger-Marias_sang.mp3
Eddi:
Ja det blev vackert och lite mäktigt med pukor o grejer. Jag studsade till över en ton du använder - den där lite speciella - funderar över om det verkligen är rätt speciell ton?
Eko
orjankarlsson:
Jag skulle ha tagit bort dom där padsen och bara kört piano, låter lite "casio" annars tycker jag. Mycket bra sång.
:rolleyes:
perrra:
--- Citat från: Eko skrivet 15.12.2008, 08:49:41 ---Ja det blev vackert och lite mäktigt med pukor o grejer. Jag studsade till över en ton du använder - den där lite speciella - funderar över om det verkligen är rätt speciell ton?
Eko
--- Slut citat ---
Ja... det är ju just det.. den går från moll->dur i en enda ton... det är helt sjukt konstigt.
Och den -ÄR- sån i orginalutförandet också !!
perrra:
--- Citat från: orjankarlsson skrivet 15.12.2008, 09:06:29 ---Jag skulle ha tagit bort dom där padsen och bara kört piano, låter lite "casio" annars tycker jag. Mycket bra sång.
:rolleyes:
--- Slut citat ---
Det är inga pads alls i den faktiskt.
Det är en jäkla massa stråkinstrumental och blås.
Men pianot är lite vasst kanske :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida